dizajneri jedan detalj posebno istakli

AUDI IZBACIO NOVI MODEL: Zadržao decenijski kvalitet, u prodaji i limuzina i karavan - Još uvek ništa od A7

Printscreen/Youtube/Audi

Novi Audi A6 neće postati A7. Umesto toga, zadržava svoju decenijama poznatu oznaku.

I ubuduće će mirno koegzistirati kao Audi A6 TFSI ili A6 TDI pored novog A6 e-trona. Svi su, naravno, dostupni u limuzinskoj i karavan verziji. Novi karavan sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem, poznat kao C9 Avant, imao je čast da bude prvi prikazan, dok će limuzina uslediti za nekoliko nedelja.

Karoserija ima koeficijent otpora vazduha od 0,25, što je najbolji rezultat za jedan Avant sa SUS motorima u istoriji Audija. Veoma elegantno, moramo priznati.

Dizajneri posebno ističu naglašene lukove točkova, koji čine da novi A6 stabilno stoji na putu. Ipak, u celini, nisu se previše udaljili od prethodnika. Revolucionarne promene ostavljene su po strani, imajući u vidu važnost SUS verzije.

Sa dužinom od 4,99 metara, novi Audi A6 Avant je 60 mm duži od prethodnika. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.927 mm, dok je širina bez retrovizora gotovo 1,88 m. "Samo" 1,88 metara, moglo bi se reći, jer uživo A6 Avant deluje znatno šire.

Prtljažnik novog A6 Avanta nudi do 503 litra zapremine – u zavisnosti od motorizacije. Sa širinom od 1.050 mm, prema Audiju, bez problema mogu da stanu dva velika kofera jedan pored drugog. Zadnja sedišta mogu da se obore u odnosu 40:20:40, što omogućava fleksibilan transport dužih predmeta, poput skija. Kada su sedišta potpuno oborena, zapremina raste na 1.534 litra.

Električni poklopac prtljažnika, koji se otvara i zatvara pokretom noge, dolazi standardno. Položaj senzora se prikazuje pomoću svetlosne projekcije.

Kada su u pitanju svetlosni sistemi, novi A6 Avant dolazi sa digitalnim dnevnim svetlima u LED tehnologiji, koja se sastoje od 48 LED segmenata po faru. Opcioni Matrix LED farovi imaju karakterističnu čeličnu masku perforisanu u obliku heksagona, iza koje se nalazi digitalno dnevno svetlo.

Na zadnjem delu, opcione OLED zadnje svetlosne grupe druge generacije imaju 198 OLED segmenata po strani, a neke od njih su aktivne i dinamički prilagođavaju svetlosni prikaz. Inteligentni algoritam stvara novi svetlosni dizajn nekoliko puta u sekundi. Osim toga, svetlosni sistem može da upozorava druge učesnike u saobraćaju na potencijalne opasnosti, kao što su nesreće ili zastoji.

Kabina pruža komfor i za visoke osobe. Centralni deo čini MMI panoramski displej i opcioni ekran za suvozača. Glavni OLED ekran, blago zakrivljen, sastoji se od 11,9-inčnog Audi virtual cockpit ekrana i 14,5-inčnog MMI Touch displeja.

Što se tiče pogona, dostupni su laki hibridi (MHEV+). Početni modeli uključuju 2,0 TDI sa 204 KS i 3,0 TFSI V6 sa 367 KS. Očekuje se i dolazak 3,0 TDI motora, dok će budući RS6 verovatno postati plug-in hibrid.

Dostupna su tri ogibljenja: standardno, sportsko (-20 mm) i adaptivno vazdušno ogibljenje.

Novi Audi A6 Avant može da se poruči od marta 2025. godine. Početna cena u Nemačkoj iznosi 58.000 evra za TFSI sa 204 KS, dok dizel verzija kreće od 61.700 evra. Prve isporuke planirane su za kraj maja 2025.

biznis.kurir.rs/magazinauto