KURIR TELEVIZIJA

IZ UDRUŽENJA POTROŠAČA "EFEKTIVA" O EFIKASNOSTI BOJKOTA TRGOVINSKIM GIGANTIMA: Dali su nam popuste, ali to je šarena laža, taj film neće gledati!

Kurir Televizija

Nakon što je Udruženje potrošača Efektiva pozvalo građane da poslednjeg dana januara bojkotuju velike hipermarkete zbog, kako su naveli, najviših cena hrane u Evropi, hipermarketi su akcijama i do 60 odsto na određene proizvode pokušali da ipak privole kupce.

Koliko je bojkot urodio plodom analizirali su gosti jutarnjeg programa Kurir televizije, analitičar Nenad Bumbić i Jovan Ristić iz Udruženja potrošača Efektiva.

Foto: Printscreen/Youtube

Ristić je rekao da nisu zadovoljni popustima:

- Ono što sam ja video jesu popusti, a oni su šarena laža. Poruka je da će pusitit 15 dana niže cene, pa će vratiti na stari nivo, taj film neće da gledaju. Sa popustima nećemo da se igramo, ima da se skinu cene, to je glavna stvar. I dalje očekujemo da nadležni ispune obećanje, ministar Siniša Mali je obećao rezultate, odnosno da će izneti rezultate bojkota, ali te rezultate bi trebalo da iznese Poreska uprava, kao i u svim okolnim zemljama u kojima je bio bojkot.

Bumbić je diskutovao koliko je moguće da ovakav bojkot da željene rezultate:

- Ovaj bojkot može da doprinese, dobro je što se zbog njega više razgovara o ovoj temi, a samim tim se podiže pritisak da se nešto uradi. Kada se procenjuju rezultati bojkota, to ne može svakako da se ogleda samo u jednom danu jer je situacija da ne možemo bojkotovati kupovinu hrane jer nam treba. Jako je teško njih bojkotovati, pa to otežava sprovođenje ovakve akcije, pa bi nju trebalo preusmeriti da preciznije gađa. Ako ne možemo da izbegnemo kupovinu u velikim trgovinskim lancima, makar možemo da ne kupujemo proizvode koji nose marku te trgovine. To je bitno jer najveći profit ostvaruju na prodaji sopstvene robe.

This browser does not support the video element.

06:10
Da li je bojkot velikim hipermarketima urodio plodom? Izvor: Kurir televizija

Ristić se prisetio jednog metoda koji takođe može naškoditi trgovinskim gigantima: 

- Čuo sam za jednu metodu iz inostranstva, a to je da se kupuje po mrvicu. Kada već moraš da uđeš, onda kupuješ veoma, ali veoma malo. Dakle, postoje razni načini da se prodavci nateraju. Mi ovo radimo prvi put, zapravo Srbija prvi put sudeluje nečemu što se zove potrošački bojkot, ovo je opipavanje da vidimo da li smo solidarni, da li poštujemo sebe. Meni je glavna stvar da vidim da ljudi poštuju sebe, ako imamo samopoštovanje onda mogu i ozbiljnije akcije da se rade, kao što je gospodin Bumbić rekao. 

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir.rs

OVI PARAMETRI UKAZUJU NA PREVARU:

This browser does not support the video element.

01:04
POTROŠAČI, OPREZ! Ovi parametri ukazuju na PREVARU Firme se snalaze na podle načine, ali se ovako možete SPASITI GUBITKA NOVCA Izvor: Kurir televizija