udarili su snažno

NAPIŠU JEDNU CENU, A SMEŠTAJ NAPLATE MNOGO VIŠE: Vlasti im doskočile - Turisti se šokiraju kad vide račun, ali sada se sve menja

Shutterstock

Federalna trgovinska komisija SAD usvojila je pravilo prema kojem će hoteli, platforme za iznajmljivanje stanova i promoteri živih nastupa morati potrošačima unapred da predočavaju sve troškove koji čine cenu njihove usluge, kako se više ne bi dešavalo da im ta cena bude naknadno uvećana skrivenim, dodatnim troškovima.

Komisija je saopštila da se potrošačima najam hotelskih soba, kratkoročni najmovi stanova i soba, kao i karte za sportske događaje i koncerte reklamiraju po jednoj ceni, a posle im biva naplaćena cena uvećana za npr "troškove odmarališta", "troškove čišćenja", "troškove obrade" i druge troškove koji nisu bili pomenuti.

- Ljudi zaslužuju da otvoreno znaju šta se od njih zahteva da plate i da ne moraju da brinu da li će im kasnije biti natovareni misteriozni troškovi koji im nisu bili predočeni i čije plaćanje ne mogu da izbegnu - saopštila je predsednica Komisije Lina Kan.

Pravilo će na stupiti na snagu za 120 dana, a za njega je glasalo četvoro od petoro komesara u Komisiji. Jedini protiv bio je Endrju Ferguson, kojeg je novoizabrani predsednik SAD Donald Tramp izabrao za sledbenika Line Kan na funkciji predsedavajućeg u Komisiji.

Shutterstock 

Tiketmaster i Američka asocijacija hotelijera za sada se ne oglašavaju na zahteve Asošijeted presa da prokomentarišu odluku komisije.

Novim pravilom nalaže se onima koji iznajmljuju hotelske sobe i stanove i onima koji prodaju ulaznice za događaje da jasno i nesumnjivo izlože sve troškove svojih usluga, uključujući sve obavezne namete, kad potrošačima reklamiraju cenu.

Svim pružaocima pomenutih usluga koji kad reklamiraju cene ne pominju takse i troškove isporuke, sada je naloženo da ih izlože pre nego što potrošači krenu na bilo kakvo plaćanje.

Komisija procenjuje da će pravilo uštedeti američkim potrošačima 53 miliona sati godišnje na ime pretraga za pravim cenama iznajmljivanja soba, stanova i ulaznica za događaje.

Postupak promene pravila počeo je 2022. godine, i tada se komisija obratila javnosti da se izjasni da li bi predočavanje troškova unapred pomoglo da se eliminiše nepošteno i obmanjujuće predstavljanje cena usluga. Na ovaj poziv javilo se više od 12.000 ljudi.

Shutterstock 

Skriveni troškovi i obmanjujuće predstavljanje cena usluga takođe su bili razlog zbog kojih je ministarstvo pravde ove godine tužilo servis za prodaju karata Tiketmaster i njegovog moćnog vlasnika, svetskog koncertnog giganta Lajv nejšn entertejnment.

Vlada SAD je zahtevala da se ove dve kompanije razdvoje, zato što imaju monopol nad promocijom koncerata i naplatom ulaznica, što uvećava cene koje plaćaju potrošači.

Odlazeća administracija predsednika SAD Džozefa Bajdena udarila je i na prakse sa naplatom troškova američkih aviokompanija, banaka i platformi za onlajn plaćanja.

Ova tema dospela je u žižu američke javnosti zbog prošlogodišnjih pobuna kupaca karata za koncerte Brusa Springstina, Tejlor Svift i grupe Kjur kojima su naplaćivani raznorazni dodatni troškovi na ulaznice.

biznis.kurir.rs/Beta