Srbija se našla među četiri najatraktivnije turističke destinacije u svetu, zajedno sa Marokom, Grenlandom i Gruzijom. Kako piše Bi-Bi-Si, Srbija, nekada skriveni dragulj Balkana, postao je atraktivna destinacija zahvaljujući netaknutoj prirodi, bogatoj kulturi i prepoznatljivom gostoprimstvu.
U tekstu koji je objavio britanski medijski gigant ističe se da je Srbija svojim jedinstvenim spojem prirodinih lepota i kulturnog nasleđa osvojila srca putnika iz različitih delova sveta i globalno se pozicionirala na turističkoj mapi. Tekst je potkrepljen fotografijama prirodnog rezervata Uvac koji je ujedno i kraljevstvo beloglavog supa.
- Srbija se čvrsto fokusirala na održivi razvoj, radeći sa Globalnim savetom za održivi turizam na razvoju projekata koji ne podstiču masovni turizam, već traže osetljiviji, kulturno orijentisan put napred - piše novinar Bi-Bi-Sija.
- To je delimično zato što se turistička strategija zemlje promenila. U prošlosti je fokus uglavnom bio na urbanim iskustvima grada, na primer Beograda. S obzirom na to da turizam može pomoći u poboljšanju lokalne ekonomije, planinski, seoski i banjski turizam postali su važan deo ponude. Srbija koristi turizam kao sredstvo za izgradnju snažnije ekonomije i dočekuje putnike raširenih ruku. Dok turisti uživaju u iskustvima prirodnih lepota, lokalna preduzeća dobijaju podsticaje. Brojke potvrđuju da ovaj sistem funkcioniše - međunarodni turizam porastao je za 20 odsto u 2023. godini.
Popularni Zlatibor i Beograd
Strani turisti su najčešće posećivali Beograd, a petina stranih turista odlazila je na naše planine i u banje. Od planinskih centara Zlatibor je u prvoj polovini ove godine ostvario najbolji rezultat, kako po broju dolazaka, tako i po broju noćenja. Ovo nije preveliko iznenađenje jer je ova planina u proleće popularnija od Kopaonika, gde su turisti brojniji zimi.
Ugledni britanski savetnik za turizam, Džordž Kolvin Sli izjavio je da građani Srbije vole strane turiste:
- Srbija je neotkrivena turistička destinacija za mnoge. Našim turistima preporučujemo Albaniju i Bosnu i Hercegovinu, a u Srbiji zaista ima impresivnih mesta. Fokus Srbije je na održivom razvoju i oslanja se prvenstveno na iskustvima prirodnih lepota. Planine privlače skijaše zimi i planinare leti, eko-turizam se razvija u brdskim i planinskim predelima zajedno sa očuvanjem biodiverziteta, a na prirodnim izvorima izgrađena su odmarališta i hoteli sa velnes sadržajima.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović ističe da Srbija već duže vreme ulaže u turističku infrastrukturu:
- Imamo kontinuirani rast broja stranih turista. Stranci traže doživljaje, ispunjeno vreme dok su na destinaciji, a Srbija upravo to nudi. Našu zemlju promovišemo kao celogodišnju destinaciju, zato što ima šarenolike turističke proizvode za različita doba godine.
Hvale gulaš i štrudle
Kolvin-sli britanskim turistima preporučuje posetu Novom Sadu i Vojvodini:
- U ovom regionu postoji habzburško nasleđe, a jedva da ima turista. Novi Sad podseća na Prag ili Budimpeštu. Ima nekoliko sjajnih znamenitosti, među kojima je i Petrovaradinska tvrđava, koju zovu Dunavskim gibraltarom, a, kako kaže, štrudle i gulaš su odlični.
Prošle godine Srbiju je posetilo 2,134 miliona turista iz inostranstva, koji su imali 5,5 miliona noćenja. Devizni priliv od turizma bio je veći od dve milijarde evra, a u prvoj polovini ove godine ostvareno je 1,271 milijarda evra prihoda, što je za 18 odsto više nego prethodne godine. Najviše je bilo turista iz Rusije, Turske, BiH, Nemačke, Kine. Naše destinacije atraktivne su i za putnike iz Severne Makedonije, Rumunije, Crne Gore, Hrvatske, Bugarske, Grčke i SAD.
- U prvih sedam meseci ove godine Srbiju je posetilo 14 odsto više turista nego prethodne godine, a ostvareno je 10 procenata više noćenja. Ovaj rezultat pokazuje da smo na dobrom putu, ali moramo da se fokusiramo na unapređenje infrastrukture, naročito u ruralnim područjima, i promocijama manje poznatih destinacija. Stranci u anketama kažu da u Srbiju dolaze zbog kulturno-istorijskog nasleđa, lepe prirode, planinskih centara. Gastronomiju ističu kao još jedan od pozitivnih utisaka, kao i gostoprimstvo koje čini da se osećaju dobrodošlo i prijatno na destinaciji - kaže Labović.
- Koristimo tradicionalne i digitalne vidove oglašavanja u kampanjama ka stranim tržištima. Strani turisti češće se informišu "onlajn".
biznis.kurir.rs/Novosti