Foto: Shutterstock

ALIEKSPRES OTVARA MAGACIN U SRBIJI: Šta će biti sa Temu? Sve prednosti i opasnosti trgovine preko ove popularne aplikacije

Novčanik

Kineska kompanija za internet maloprodaju AliExpress u vlasništvu konglomerata Alibaba planira da otvori magacin u Srbiji. Jedan od deoničara ove kompanije Nemanja Antić u podkastu Vladimira Stankovića navodi da će dve grupe ljudi imati koristi od dolaska AliExpressa.

- Prva grupa su opšti kupci, koji bi u početku mogli da eksploatišu niže cene. Druga grupa su mali biznisi, koji još uvek nisu našli interes da se registruju na postojeće platforme (za internetsku maloprodaju) - ističe Antić.

Kao problem koji bi AliExpress mogao imati istakao je koliko dugo može da posluje s gubitkom na jednom malom tržištu. Objasnio je zašto to smatra problemom.

- Mi deoničari nismo zadovoljni profitabilnošću Alibabe, što znači da ne gledamo toliko opušteno na tržišno širenje pod svaku cenu. Ako ne bude profitabilna, moraće da se zatvori u Srbiji. Da bi bila profitabilna, moraće da pobedi neke tendencije, koje joj nikako ne idu u prilog - od problematične kurirske službe, jako skupe reklame, jako male potrošačke korpe, tehnološki nepismenih ljudi - naglašava Antić.

On objašnjava i zašto je važno da su prodavci i kupci tehnološki pismeni.

- Da bi prodavao preko Alibabe, moraš da imaš elementarnu tehnološku pismenost. Alibaba ima punu moć tek onda kada su ljudi koji vode biznise tehnološki pismeni i ako su kupci nadprosečno pismeni, te ako dostava dobro funkcioniše. U Srbiji su sva tri ova uslova neispunjena - smatra deoničar AliExpressa.

Antić napominje da postoje mnoga tržišta na kojima ova kineska kompanija nije uspela.

- Oni su u Americi pre nekoliko godina bankrotirali, tako da nije garancija da će uspeti. Kupci će u prvom talasu imati benefit od nižih cena i mali biznisi će naći neki svoj interes. Čisto sumnjam da će Alibaba uspeti da opismeni kupce i napravi neki salto vitale u brzoj kurirskoj dostavi - zaključuje Antić.

Biznis.kurir.rs/Klix.ba