Foto: Frank Heinz / Alamy / Alamy / Profimedia

CRNO SE PIŠE JEDNOM OD NAJVEĆIH SVETSKIH BRENDOVA! Doživeo najgore rezultate prodaje u istoriji - Sve nade ulažu samo u NJEGA

InfoBiz

Najk je u junu doživeo najgore rezultate u svoje 53 godine. Deonice su tada pale čak 20 odsto, izbrisavši oko 28 milijardi dolara tržišne vrednosti. Olimpijske igre u Parizu platforma su preko koje nameravaju da vrate izgubljenu moć.

Najk je, inače, usred procesa rezanja troškova vrednog dve milijarde dolara, koji uključuje otpuštanja dva odsto radne snage.

Uprava deo te uštede namerava da preusmeri u marketing. Najk obično troši oko četiri milijarde dolara godišnje na "stvaranje potražnje" - odnosno na televizijske reklame, sportiste i digitalne oglase.

- Reinvestiramo gotovo milijardu dolara u aktivnosti usmerene na potrošače - rekao je izvršni direktor Nikea John Donahoe, investitorima i analitičarima u junu, obećavši da će ubrzati razvoj proizvoda i hrabrije se oglašavati kako bi se kupci ponovo zainteresovali za njihov brend.

Heidi O’Neill, Najkova predsednica odseka za potrošače, proizvode i brendove, rekla je za Rojters u aprilu da će investicija u olimpijski marketing biti najveća unazad nekoliko godina. U Najku nisu naveli koliki je njen iznos.

Uprava Najka želi i požuriti s izdavanjem novih artikala kao što su Pegasus Premium patike za trčanje jer potražnja za starijom robom opada. Ali, većina neće biti dostupna do sledeće godine.

foto: Promo

Analitičari zato veruju da Najkovo razbacivanje novca na oglašavanje ne jamči povratak - ne bez svežih proizvoda kojima će privući kupce i time opravdati uložena sredstva.

- Najk već troši milijarde na marketing. Stvarno ne znam kako će sav dodatan novac koji troše na Olimpijske igre nešto promeniti - rekao je za Bloomberg Brian Yarbrough, analitičar pri Edward Jonesu.

U aprilu je Najk pokrenuo olimpijsku propagandnu mašinu. Visoki neonsko narandžasti kipovi olimpijaca LeBrona Jamesa, Alexije Putellas, Bebe Vio, Kyliana Mbappea, Sha’Carrija Richardsona i Victora Wembanyame postavljeni su ispred zgrade Palais Brongniart u Parizu.

U Centru Pompidou, gde se nalazi muzej moderne umetnosti, Najk je pripremio umetničku izložbu o istoriji svojih Air Max patika.

Najk ima i najveći broj sponzorstava sportista među takmičarima na OI, prema Citi Researchu.

Najistaknutiji od njih je gorepomenuti košarkaš Lebron James, koji je nosio američku zastavu niz Seinu na ceremoniji otvaranja. Njegove patike su među Najkovim najvažnijim linijama proizvoda, a 39-godišnji košarkaš Los Angeles Lakersa i američki reprezentativac glavni je ambasador brenda u Parizu.

Trenutno najveći problem za Najk jeste što mnogi od njihovih inovacija neće stići u trgovine pre 2025. Tek je nekoliko modela izašlo iz fabrike na vreme za igre, poput modela Nike Air Sesh, posebne vrste patika za breakdance takmičenja.

- Da bi vladali tržištem morate imati proizvod koji je tražen od strane potrošača. Najk to u ovom trenutku nema - zaključio je analitičar Brian Yarbrough.

BiznisKurir.rs/Jutarnji list