U slučaju da kupac izgubi originalni računprodavac je dužan da mu izda njegovu kopiju kako bi mogao da uloži reklamaciju i zatraži povraćaj novca ili zamenu proizvoda, kažu u Pokretu za zaštitu potrošača Srbije.
Račun u papirnoj formi, prema aktuelnom Zakonu o zaštiti potrošača, nije potreban kao dokaz kupcima koji su ceh platiti elektronskim putem već je dovoljno da u svojoj reklamaciji naznače kada je kupovina obavljena.
Jedna Nišlijka je obavestila javnost o problemu sa kojim se susrela tokom kupovine.
– Nedavno sam kupila muške patike kao rođendanski poklon, ali nažalost, račun koji je izdat nije sačuvan. Kada smo posetili radnju tog 29. februara između 19 i 20 časova, platili smo gotovinom. Imamo jasnu predstavu o kupljenim artiklima i iznosu računa, ali nažalost, račun nije sačuvan. Primetili smo da su patike koje smo kupili izložbeni model i već tada smo videli moguće probleme sa kopčom za pertlu na desnoj patici – navodi ona.
Prema njenim rečima, nakon manje od tri meseca, patike su se raspale tačno na mestu koje je 'prepoznato kao problematično'.
– Po izgledu, jasno je da nisu bile često nošene, s obzirom na vremenske uslove koji to nisu dozvoljavali. Odmah sam kontaktirala radjnu kako bih izrazila svoju zabrinutost i zatražila rešenje problema. Objasnila sam im situaciju detaljno, čak i bez računa, pružajući im alternativne dokaze o kupovini. Iz ličnog iskustva sa više od deset godina rada u maloprodaji, znam da imaju pristup računu u sistemu i da bi mogli izdati kopiju radi procesuiranja reklamacije – objašnjava.
Ona dodaje da je 'nažalost naišla na izazov u komunikaciji sa zaposlenima'.
– Uporno su tvrdili da je račun neophodan za proces reklamacije, ignorišući činjenicu da sam im pružila druge dokaze o kupovini. Kako bih rešila ovu situaciju, tražila sam savet od organizacija za zaštitu potrošača i istražila druge mogućnosti za rešenje problema. Po njihovim instrukcijama, ponovo smo otišli do radnje i predali molbu za izdavanje kopije računa, ali opet smo bili odbijeni – tvrdi i dodaje da pored svih telefonskih poziva, ličnih poseta radnji, molbi i pismenih zahteva, radnici ovog trgovca sportskom opremom nisu želeli da izdaju kopiju računa.
biznis.kurir.rs/Danas