Privremeni organ grada Beograda na poslednjoj održanoj sednici dao je saglasnost Sekretarijatu komunalne i stambene poslove i Direkciji za građevinsko zemljište za zaključivanje ugovora sa Ministarstvom privrede i BAS-om o regulisanju međusobnih odnosa u vezi sa obezbeđivanjem finansijskih sredstava za konačnu realizaciju projekta nove autobuske stanice u Bloku 42, a za izmirivanje troškova koji nastanu u okviru druge faze kompleksa ove stanice (izgradnja stanične zgrade).
- U cilju realizacije kompleksa autobuske stanice po važećem planskom dokumentu (izmene i dopune PDR-a kompleksa autobuske i železničke stanice u Bloku 42) odlučeno je da se uključi i grad Beograd u realizaciji radova na završetku projekta, a što zahteva redefinisanje međusobnih prava i obaveza ugovornih strana, odnosno preuzimanje novih obaveza i sticanje novih prava od strane grada Beograda, a što će biti predmet novog aneksa ugovora - navodi se u zaključku.
Kako se precizira, pošto su realizovani radovi koji se tiču dela druge faze kompleksa autobuske stanice, neophodno je nastaViti sa sprovođenjem daljih radova koji su obuhvaćeni tom fazom. To podrazumeva upravo izgradnju same stanične zgrade i izgradnju konzolne nadstrešnice 'A' koja je, kako se navodi, neophodna za funkcionisanje staničnog platoa.
- Za realizaciju ovog dela projekta procenjena sufinansijska sredstva u ukupnom iznosu od 2,4 milijarde dinara koja su planirana na pozicijama Ministarstva privrede. Za izvođenje radova u 2024. planirana su sredstva u iznosu od 1,2 milijarde dinara i isto toliko i u 2025. godini.
- Kako bi se stvorili uslovi za prenos obezbeđenih finansijskih sredstava sačinjen je predlog ugovora koji su usaglasili Ministarstvo privrede, Direkcija za građevinsko zemljište, Beogradska autobuska stanica, Sekretarijat za finansije i Sekretarijat za komunalne i stambene poslove - ističe se u zaključku.
U ovom zaključku se podseća da je ugovorom o zajedničkoj izgradnji novog BAS-a koji je u julu 2017. potpisao grad sa BAS-om bilo predviđeno da BAS finansira izgradnju kompleksa u okviru dve faze radova koji se izvode prema arhitektonsko-urbanističkom rešenju Vladimira i Milana Lojanice. U okviru prve faze bila je predviđena izgradnja staničnog platoa, a u drugoj fazi izgradnja stanične zgraade sa staničnim trgom i zelenim površinaama.
U zaključku se navodi i šta je BAS do sada u ovom kompleksu uradio kada je reč o izgradnji staničnih sadržaja (peronski prostor odnoasno stanični plato sa potrebnom infrastrukurom, Kontrolni stanični punkt, priključno razvodno postrojenje, kao i temeljnu jamu, šipove, temeljnu ploču i konstrukciju susturena buduće stanične zgrade).
Kako se napominje, u skladu sa dinamikom realizacije projekta Beograd na vodi, BAS je u završnoj fazi prve faze kompleksa nove autobuske stanice koja podrazumeva kompletno izgrađen stanični plato koji je infrastrukturno povezan sa aneksom - budućom privremenom staničnom zgradom, odnosno objektom koji je dugoročno planiran kao topla veza budućeg BAS-a i železničke stanice Novi Beograd.
Putnike će, kada konačno na novi BAS u Bloku 42 bude bi prebačen međugradski i prigradski saobraćaj, dočekati 'autobuski Prokop' upravo zato što će i novi BAS kao i nekoliko kilometara dalja železnička stanica Beograd centar radni vek na neodređeno početi bez stanične zgrade.
Za to će upravo kao privremeno rešenje služiti maleni aneks koji po kapacitetima nije bi blizu kapaciteta šalter sala na starom BAS-u. Na to su upravo u nekoliko navrata ukazivali i zaposleni na BAS-u.
Kada bude bio preseljen sav saobraćaj na novi BAS, starom sledi rušenje jer su na njegovom mestu predviđeni novi objekti Beograda na vodi.
(Kurir.rs/eKapija)