SNIMILA KAKO JOJ POSLODAVAC DAJE OTKAZ I IZAZVALA LAVINU KOMENTARA: Ovaj trend može da bude poguban za pronalaženje novog posla!

Profimedia

Novi TikTok trend je snimanje TikTok videa o otpuštanju „suludo je rizično za buduće izglede za posao“, kaže bivša regruterka kompanije Google, osvrćući se na sve učestalije postavljanje videa o dobijanju ili davanju otkza u kompanijama.

TikTokerka Brittani Pietsch je objavila video snimak svog otpuštanja iz tehnološke kompanije Cloudflare. Video je postao viralan, a različiti mediji su razmatrali način na koji je kompanija otpustila radnicu, ali i njenu odluku da priču objavi na ovaj način. Do danas, video je pogledan 1,1 milion puta.

Ona nije prvi TikToker koji je podelio ovaj trenutak na platformi. U aprilu 2023. godine Joni Bonnemort, koja sada ima 39 godina, objavila je sličan video.

foto: Profimedia

- Dokumentovala sam svoje otpuštanje jer sam u tom trenutku već bila veoma aktivna na TikToku. Nije bilo toliko strašno da podelim svoj otkaz uprkos ranjivosti koju sam pokazala. Objavila sam to jer je to bilo moje iskustvo - kaže za CNBC Make It.

- Odgovori gledalaca su bili 95 odsto pozitivni. Ljudi su bili podrška i delili slične priče, a poslodavci su počeli da traže njenu biografiju. U stvari, moj trenutni poslodavac je video moj TikTok video i pozvao me na intervju - kaže ona.

Njihove priče su ohrabrujuće. Oni ilustruju pozitivnu stranu objavljivanja ovakvih video snimaka, kao što je dobijanje podrške gledalaca. Stručnjaci za karijeru mogu razumeti njihovu privlačnost – za neke, oni mogu biti način da svoje poslodavce pozovu na odgovornost za nepoštene radne prakse.

foto: Profimedia

Bonemortin bivši poslodavac, na primer, nije ponudio nikakvu otpremninu. Oni, takođe, mogu pomoći ljudima da se osećaju manje sami u teškim trenucima. Ipak, kada je u pitanju snimanje i deljenje sopstvenog otpuštanja ili davanja otkaza, stručnjaci za karijeru bi vam savetovali da budete oprezni.

- Mislim da je ovo suludo rizično za buduće izglede za posao - kaže Nolan Čerč, bivši Google regruter i sadašnji izvršni direktor kompanije za podatke o platama FairComp.

Prikazuje maksimalnu anksioznost

Jedan od izazova sa kreiranjem ovakvih postova je da neće uvek prikazati najprofesionalniju verziju vas.

foto: Shutterstock

- Doživljavate maksimalnu anksioznost, frustraciju, ogorčenost, ljutnju, a to nisu emocije koje su pogodne za donošenje dobrih odluka. Nije u interesu vaše profesionalne reputacije da objavite video kako jecate ili ih proklinjete ili ih prozivate na veoma agresivan, nemilosrdan način, čak i ako su to odgovarajuće reakcije na način na koji ste tretirani - kaže karijerni trener Gevin.

Dovodi u pitanje vašu motivaciju

Može izgledati kao da je namera za postavljanje takvog videa „moja kompanija je bila nepravedna prema meni, pa ću im uzvratiti izbacivanjem prljavog veša o njima“. Čak i ako to nije slučaj, tako to izgleda, a za regrutere to nije najbolji pokazatelj karaktera radnika.

- Vaša kompanija to možda zaslužuje, ali to nije u vašem najboljem interesu kao profesionalca - kaže Gavin.

foto: Shutterstock

Gubitak poverenja

Na kraju krajeva, ovakav video bi mogao otežati budućem poslodavcu da vam veruje.

- Kada bih saznao da ste to uradili, prvo na šta bih pomislio je, ’pa, šta još stavljate na društvene mreže od stvari o kojima pričamo?' Posebno u virtuelnom svetu gde možda radimo na daljinu ili hibridno moram da verujem u velikoj meri da postoji dobra namera sa obe strane, da svaka reč koju kažem neće biti snimljena. Ljudi žele da se osećaju prijatno kada govore tokom radnih interakcija, i ako misle da bi bilo šta što kažu moglo na neki način biti upotrebljeno protiv njih u budućnosti, to može učiniti te interakcije napetim i zastrašujućim - zaključuje Čerč.

kurir.rs/BIZLife