Električni automobili su skuplji od benzinskih i to je glavni razlog što kupci nisu voljni da plate više, pa samim tim to sprečava masovni prelaz na benzince. Kako bi olakšala Srbija je nedavno objavila javni poziv koji će umnogome olakšati našim građanima ovu kupovinu.
Država je za subvencije za kupovinu električnih automobila ove godine namenila 170 miliona dinara, a javni poziv je otvoren u ponedeljak, a trajaće do 31. oktobra. Ministarstvo zaštite životne sredine je objavilo da će svim zainteresovanim kupcima biti pružena pomoć u iznosu do 5.000 evra. Pravo na subvenciju mogu da ostvare fizička lica, preduzetnici i pravna lica, a zahtevi se podnose ministarstvu.
Ipak, ovakva vrsta vozila ima svoje i nedostatke ali i prednosti, u šta ćete moći da se uverite u narednim redovima:
Prednosti
- Niski troškovi održavanja - Čim nema menjanja ulja već se vrši jednostepena transmisija, a i sam elektromotor ima malo delova što posao održavanja čini automatski lakšim i čistijim;
- Ne emituje štetne gasove
- Ubrzanje - Za ljubitelje brže vožnje veoma bitna teza. U proseku poseduju fantastično ubrzanje do 60, pa i do 100 km/h. Tome najviše dorinosi masa baterija i nisko ležište automobila što ih čini stabilnijim, kao i aerodinamika;
- Državne subvencije - Mnoge zemlje nude dodatan novac za kupovinu ovih modela automobila
Mane
- Cena automobila - Cena je visoka pre svega zbog baterija koje se i dalje ne proizvode u dovoljnoj meri da bi koštale manje, i vrlo teško ih je pronaći za cenu ispod 10.000 evra;
- Slaba zvučnost - Možda nekima ne deluje tako ali dosta vozača "voli da čuje rad motora", a poželjno je i na ulici čuti automobil kako se kreće, ali ipak kod električnih se samo čuje jedinstveno zujanje. Ova karakteristika se takođe može ubrojati i u prednosti;
- Manjak javnih punjača
- Velika masa - Ovo može biti ozbiljan problem pri kočenju a glavni razlog su naravno - baterije, jer prosto baterija koja pokreće ovaj automobil ne liči na bateriju za kućni daljinski upravljač;
- Problemi ekološke prirode - Baterije koje koriste ovi automobili ni po čemu nisu "prijatelji prirode", prave se od nikla, mangana, kobalta...
(Kurir.rs/AutoRepublika/R.V.)