Internet je kako mesto širokih mogućnosti isto tako jedan deo naše svakodnevice gde možemo doživeti velike neprijatnosti, koje mogu uticati na naš džep.
Jednu u nizu ovakvih neprijatnosti doživela je naša sugrađanka Dragana M, koja je redakciji Kurira prosledila svoje iskustvo pokušaja kupovine preko jedne Fejsbuk grupe.
Kako nam je rekla, želela je da za svoje dete nabavi igračku (malu kuhinju) i tim povodom se oglasila na ovoj društvenoj mreži. Posle izvesnog vremena dobila je odgovor, gde joj jedna gospođa nudi uslugu kupoprodaje, na šta je Dragana i pristala te su se ubrzo dogovorile oko načina isporuke i ostalih detalja vezanih za to.
Nakon toga i isporuke paketa nastaje problem, pošto se ona žalila da nije dobila ono za šta je dala novac, te je pokušala da sve reši mirnim putem kako bi ili dobila ono što je tražila ili barem uloženi novac natrag.
Prodavačica joj je poručila da je prilikom slanja greškom poslata igračka koja je trebala da ide na drugu adresu, ali pošto se problem nije rešavao danima, Dragana je bila sve nestrpljivija te je ovu situaciju podelila i sa drugima. Posle nekog vremena uspela je da dođe do zaključka da nije jedina prevarena od jedne te iste osobe.
Na prepiskama se vidi da prodavačica ne želi da joj izađe u susret ukoliko svoj problem “ne zadrži za sebe“, ali da joj i tom prilikom nudi nadoknadu koja je manja od uložene cene za dostavljeni paket.
Dragana je sa nama podelila i reakcije drugih te su oni zajedničkim saznanjem došli do toga da žena koja čini ove prevare dnevno zaradi dobru svotu novca.
- Slike onoga što prodaje skida sa stranih prodajnih oglasa, i iste se mogu pronaći preko internet pretraživača, cena je uvek primamljiva gde se “upeca“ par njih za kratko vreme. Dok se počne pisati o njoj po prodajnim grupama i upozoravati ostali kupci, ona je već prevarila par njih. Dnevno pokupi i po 100 evra – dodala je ona.
Ona otkriva da ova prodavačica radi po već ustaljenom šablonu i da ovaj “posao“ ne radi sama.
- Uplata unapred, retko preko 5.000 dinara zbog prijave, tuđa roba, nisu stigle da pošalju itd. A kada se uplati depozit onda se pošalje nešto, bilo šta zbog preuzimanja paketa i isplate ostatka novca. Rade pod raznim imenima, koriste i druge adrese, ali je broj telefona uglavnom isti kao i žiro račun.
Dragana je svesna da nadležni organi u ovakvim situacijama ne mogu učiniti ništa, najviše zbog iznosa o kom se najčešće radi, jer kao što kaže “retko šta prodaju što košta više od 5.000 dinara da ne bi bili zakonski gonjeni.“ U ovoj situaciji ipak ne želi da neko drugi doživi to isto kao ona i ljudi, koje je upoznala ovom prilikom radi rešavanja zajedničkog problema.
Bonus video: