MAJSTOR UZEO 300 EVRA MILOŠU ZA 5 MINUTA! Beograđanin ga uzeo po preporuci i dobio SPECIJALNU CENU, ali je na kraju preplatio

Shutterstock

"Godinama imam problem sa prokišnjavanjem vode na terasi. Iako je "zatvorena", tačnije zastakljena i urađena PVC stolarija, pošto sam na poslednjem spratu, iznad mene je ravna ploča, nije klasičan krov, a oluk koji ide iznad moje terase je pukao. Pokušao sam problem da rešim na sastancima kućnog saveta, ali pošto se ništa nije rešilo, našao sam majstora. I tu sam napravio kobnu grešku!".

Ovako počinje priča Miloš Milivojević iz Beograda koji je "majstoru" dao 300 evra, da ovaj bukvalno ništa ne bi uradio, a onda samo nestao. Što je najgore, verovao mu je, jer ga je do njega došao po preporuci.

"Čovek se popeo na krov, pogledao terasu, vratio se i rekao da za malu terasu ne treba mnogo materijala, da je uzeo mere i da će uraditi okapnicu i da će sve srediti. Tražio je 300 evra, 150 za materijal, "specijalna cena", kako je tako, i 150 za ruke - priča nam dalje Miloš.

Provera obavezna

Nedelju dana kasnije, kaže nam, došao je da uradi ono što je obećao.

- Posle pet minuta, taman dok sam popušio cigaru sišao je, pozvonio na vrata i rekao da je sve završio. Pošto je bilo rano jutro, pomislio sam da je čovek profesionalac i da je brzo uradio, jer se zaista ne razumem, niti treba da se razumem u to, angažovao sam čoveka koji zna. Pola sata kasnije mi je prošlo kroz glavu kako je moguće da je tako brzo završeno. Popeo sam se na krov i video da je sve isto kao što je bilo! - priča nam i dalje ne verujući šta mu se desilo.

Doduše, nije sve. Kućni budžet mu se "promenio", odnosno umanjio za 300 evra. Posle ove "popravke", majstor se Milošu više nikada nije javio.

- Došli smo u situaciju da moramo da nadgledamo majstore ili da angažujemo nekoga ko će da ih nadgleda da li rade svoj posao. Kako mi je neko ispričao, predsednica kućnog saveta angažovala je "nadzirača" kada su imali popravku na krovu koji je proveravao da li je posao urađen jer su imali iskustvo da ih je majstor prevario, a morali su da plate popravku koja se nije desila - kaže nam Miloš.

Kako da se zaštitite od majstora prevaranata

Ovde je problem što je majstor došao po preporuci, pa mu je Miloš verovao i nije tražio nikakav ugovor niti predračun. A upravo je to jedina garancija da vas majstori neće prevariti. Ono što se inače često dešava to je da majstor preko telefona kaže jednu cenu, ali kada pogleda kvar, zaključi da je ona veća. Zbog toga kada angažujete nekog ko ima firmu, dobro pogledajte šta piše u predračunu pre nego što ga potpišete. Predračun je obavezan za radove koji koštaju više od 5.000 dinara, ali vi imate pravo da ga tražite i za manje iznose.

- Dobar dan – dobar dan. Molim vas cenovnik i molim vas identifikujte se, da vidim iz koje ste radnje, gde ste, šta ste. Uopšte nemojte da vas bude sramota, ako krene da se buni, onda: gospodine, nećemo raditi s vama - predlaže Jovan Ristić iz udruženje potrošača "Efektiva".

Mirjana Damjanović iz Tržišne inspekcije, savetuje građanima da vode računa šta potpisuju, da se unapred dogovore o usluzi i da pogledaju šta im trgovac daje. I ovde važi pravilo bolje sprečiti, nego lečiti, odnosno tražiti pomoć od tržišne inspekcije. Dakle, dogovor sa majstorom mora da ima pisani trag – predračun i fiskalni račun.

Kurir.rs/Blic