Foto: Shutterstock

pozitivan stav

KONOBAR KOJI ZNA OVE CAKE IMAĆE VEĆI BAKŠIŠ: Struka otkrila glavne tajne ugostiteljstva uz koje je napojnica zagarantovana

InfoBiz

Za ugostitelje je veoma važno da znaju da se služe tzv. mekim veštinama, čak podjednako kao tehničko poznavanje posla. Vodeći se time da su gosti uvek u pravu, verbalna komunikacija sa njima mora da bude na vrhuncu, kako bi se na njih ostavio najbolji mogući utisak.

Sa tim je saglasna i direktorka Hotelijersko-turističke škole Opatija i predsednica Zajednice ugostiteljsko-turističkih škola Republike Hrvatske Ksenija Beljan.

Ističe da su u svim obrazovnim programima za ugostitelje nedovoljno zastupljene meke veštine, odnosno komunikacija, rešavanje sukoba, timski rad, empatija, kreativnost, kao i pozitivan stav. Na taj problem posebno je ukazala i nastavnica Zagorka Ivanković, dugogodišnja mentorka učenicima iz ekonomske grupe predmeta.

- Ona je u nastavni plan Školski kurikulum Hotelijersko-turističke škole Opatija uvrstila obrazovni program "Raise The Bar Youth", čiji je cilj dodatno osposobljavanje učenika srednjih škola s ugostiteljskim i turističkim usmerenjima prenosom mekih i poslovnih veština - kaže Ksenija.

Evo zašto su te veštine toliko važne za sve koji žele izgraditi uspešnu karijeru kao konobari, barmeni, baristi, kuvari, ugostitelji, menadžeri hotela i ostali zaposleni na sličnim poslovima.

Pozitivan stav

Jedna od najvažnijih veština je pozitivan stav prema poslu, gostima i kolegama, zbog višestrukog uticaja na celokupno iskustvo gosta, kvalitet usluge, timsku dinamiku i poslovni ugled. Upućen osmeh, dobro raspoloženje, čak i onda kad se tako ne osećate, stvara atmosferu topline i gostoljubivosti. Pored toga, u konkurentskom svetu ugostiteljske delatnosti pozitivna iskustva ostavljaju neizbrisiv trag na goste i podstiču ih da se vrate tamo gde su se osećali prijatno i dobrodošlo.

foto: Shutterstock

Komunikacija se podrazumeva

Kvalitetna komunikacija podrazumeva, prvenstveno, aktivno slušanje i razmenjivanje informacija na pristojan način, a zatim i čitanje neverbalnih znakova i prilagođavanje stila komunikacije, u zavisnosti od toga s kim razgovarate.

Emocionalna inteligencija

To znači da ćete biti spremni da preuzmete odgovornost za sopstveno ponašanje i greške, kao i da ste u stanju da razmotrite kako vaši postupci utiču na druge goste i kolege i kako da pristupate s razumevanjem i empatijom.

Rešavanje potencijalnih problema

Ovo se odnosi na veštinu upravljanja situacijom, odnosno koliko dobro zaposleni i menadžeri mogu da upravljaju sukobima, što ima veliki uticaj na uspeh ugostiteljske firme, kako među zaposlenima, tako i u komunikaciji sa gostima. Jedno istraživanje pokazalo je da bi 83% anketiranih gostiju ponovo rezervisalo sobu u hotelu kad bi od uprave dobili razuman odgovor na svoju negativnu recenziju na mreži.

foto: Profimedia

Kreativnost

Kreativnost je, takođe, važan deo u lancu ugostiteljske i turističke delatnosti. Ona se ne odnosi samo na stvaranje besprekornih jelovnika i umetnosti crtanja po kafi, nego i na oblikovanje posebnih usluga i iskustava koje će svaki gost ceniti. To su, recimo, odlična organizacija, marljivo uređene sobe, dobro predstavljena jela ili pažljivo osmišljene turističke ture.

Rad u timu

Često se navodi u biografijama spremnost na timski rad, ali kada dođe vreme da se to i pokaže, neretko se odstupi od toga. Rad u timu olakšava dobru komunikaciju, što je posebno važno u ugostiteljstvu i turizmu.

kurir.rs/alo.rs