Svi korisnici platnih kartica koje su zloupotrebljene od januara do juna ove godine korišćenjem nekih globalnih platnih aplikacija, zahvaljujući aktivnostima Narodne banke Srbije, vraćen je novac u vrednosti od 17.205.831 dinara.
Obuhvaćeno je ukupno 288 korisnika (uključuje i korisnike koji nisu podneli pritužbu NBS), pa je prosečno po korisniku vraćen iznos od 59.742 dinara.
- Ovde nisu obuhvaćeni iznosi koje su prethodno banke vratile od trgovaca u reklamacionom postupku, već je to iznos koji ide na teret banaka. Pored povraćaja većeg dela sredstava, pomenutim supervizorskim aktivnostima NBS, banke su obavezane da sprovedu mere koje treba da spreče, odnosno umanje rizik ovakvih zloupotreba platnih instrumenata - kažu u NBS.
Кrajem juna, građani su upozoreni na jedan poseban oblik prevare, koji je intenziviran od početka ove godine, a koji uključuje dobijanje SMS poruke sa nepoznatog broja telefona, u kojoj se korisnici pozivaju da preko tog linka pristupe internet stranci trgovca i da plate ili ažuriraju podatke. Pristupivši tom sajtu, u uverenju da su zaista na zvaničnom sajtu trgovca čije usluge koriste ili su ranije koristili, unosili podatke sa kartice, uključujući i jednokratnu lozinku za plaćanje.
- Кriminalci pod čijom su kontrolom ti lažni sajtovi koristili su te podatke radi smeštanja kartice korisnika u svoje digitalne novčanike, a zatim bi izvršili po nekoliko transakcija pre nego što su oni postajali svesni prevare i blokirali karticu. NBS je u okviru svojih supervizorskih aktivnosti zahtevala da banke snose celokupan iznos gubitka koji je nastao usled prevare korisnika, izuzev gubitka od prve transakcije, budući da bi i bez usluge digitalnog novčanika u okviru globalnih platnih aplikacija, korisnici pretrpeli taj gubitak usled svoje krajnje nepažnje - navode u Centralnoj banci.
kurir.rs