Projektom „Zasadi drvo“ želimo da ukažemo na to koliki je ekonomski i ekološki značaj šuma, a dugoročni cilj projekta je da ozelenimo Srbiju, „zasadimo“ kiseonik za buduće naraštaje i doprinesemo borbi protiv klimatskih promena
Projekat „Zasadi drvo“, koji su pokrenuli „Adrija medija grupa“ i dm drogerie markt, ući će u novu fazu 3. novembra, kada će građani širom Srbije sa zaposlenima iz ove dve kompanije zasaditi 50.000 sadnica drveća. Time će otvoriti jesenju sezonu pošumljavanja, tokom koje će biti zasađeno više od milion sadnica, što će predstavljati svojevrsni rekord u društveno odgovornom poslovanju kompanija u ovom domenu u Srbiji.
Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt Srbije i Severne Makedonije, u intervjuu za Kurir s ponosom ističe da je projekat „Zasadi drvo“ još jedan sjajan primer društveno odgovornog poslovanja na pravom mestu i u pravo vreme, posebno imajući u vidu katastrofalne požare u Amazoniji, čije posledice se tiču svakog čoveka na planeti.
Kada ste započeli projekat „Zasadi drvo“, koje ciljeve je vaša kompanija želela da ostvari?
• Učešćem u projektu „Zasadi drvo“, koji smo pokrenuli sa adrija medija grupom, nastavljamo našu posvećenost društveno odgovornom poslovanju. Time želimo da podržimo pozitivne promene u društvu i otvorimo pitanja koja su od globalnog značaja i tiču se svih nas. Ovaj projekat je za nas način da doprinesemo ne samo zajednici u kojoj poslujemo već i da probudimo svest što većeg broja pojedinaca o tome koliko je važno da svi mi čuvamo planetu na kojoj živimo - naročito sada kad smo suočeni s katastrofom koja je zadesila Amazoniju, koja gori već nedeljama, a proizvodi 20 odsto svetskog kiseonika.
U čemu se ogleda važnost projekta i same akcije pošumljavanja?
• Nestanak šuma u Amazoniji, ali i na ovim prostorima, sasvim izvesno predstavlja apel za sve nas da se pozabavimo ovom temom, počevši od kompanija i institucija, sve do pojedinaca koji mogu posaditi drvo u svom dvorištu i tako dati svoj doprinos očuvanju ekosistema.
Za nas kao kompaniju ovaj projekat će biti deo naših napora da doprinesemo zdravijem okruženju kao ključnom preduslovu za kvalitetan život.
Pošumljavanje je veoma važan korak u očuvanju ekosistema i ovim projektom bismo želeli da ukažemo na važnost pojedinačnog i kompanijskog angažovanja u očuvanju naših šuma. Iskreno se nadam da će ova i slične akcije motivisati što veći broj ljudi da daju svoj doprinos očuvanju planete.
Kompanije imaju značajnu ulogu u zaštiti životne sredine jer odgovorna proizvodnja i potrošnja, kontinuirano zalaganje i edukacija mogu da ukažu na ekološke izazove i na neophodnost poštovanja principa održivog razvoja kroz efikasnije i racionalnije korišćenje prirodnih resursa.
Projektom „Zasadi drvo“ želimo da ukažemo na to koliki je ekonomski i ekološki značaj šuma, a dugoročni cilj projekta je da ozelenimo Srbiju, „zasadimo“ kiseonik za buduće naraštaje i doprinesemo borbi protiv klimatskih promena.
Na koji način vaša kompanija primenjuje principe održivog razvoja u poslovanju?
• Važno nam je da konkretnim akcijama pokažemo posvećenost održivom razvoju. Zato sve inicijative koje sprovodimo imaju za cilj smanjenje ekološkog otiska, kako kroz mere u internim procesima tako i kroz ponudu ekoloških alternativa u našem asortimanu. Pored prilagođavanja svog poslovanja principima održivosti, takođe nastojimo da svojim kupcima ponudimo alternative koje su ekološki odgovorne. Jedna od kampanja koju sprovodimo u tom cilju nosi slogan „Osvesti se“, a njom podržavamo životni stil koji objedinjuje održivost i potrošnju. Ovom kampanjom želimo da skrenemo pažnju na činjenicu da pored ubrzanog tempa života ne smemo da zaboravimo na savesnije ophođenje prema okolini i ljudima oko nas.
Trudimo se da čuvamo prirodne resurse i kroz odgovornu proizvodnju i potrošnju, pa u ponudi imamo sertifikovanu prirodnu kozmetiku, organsku hranu i druge vrste ekološki proizvedene robe, pritom vodeći računa o izboru pakovanja prema materijalu i mogućnosti ponovne upotrebe. Takođe, kad je u pitanju transport, više od 90 odsto privatnih robnih marki kompanije dolazi iz centralne Evrope, što smanjuje put i umanjuje emisiju ugljen-dioksida.
Projekat „Zasadi drvo“ nije prvi, a neće biti ni poslednji kojim dm želi da doprinese oporavku prirodnog ekosistema, a naše poslovanje uvek će biti okrenuto brizi o čoveku i prirodi.
Da li je moguće istovremeno poslovati odgovorno prema društvu i životnoj sredini i biti konkurentna i profitabilna kompanija?
• Ne samo da je moguće već će uskoro postati imperativ da se sve kompanije okrenu društveno odgovornom poslovanju. Odgovornost prema životnoj sredini i profit ne isključuju jedno drugo. Budući da velike kompanije jesu jedan od ključnih agensa zagađenja, isto tako mogu da budu i jedan od glavnih pokretača pozitivnih promena i rešavanja tog problema.
Naša kompanija je dokaz da je moguće beležiti uspešne poslovne rezultate i istovremeno biti odgovoran prema životnoj sredini. Ponosni smo što možemo da se pohvalimo sve većim brojem društveno odgovornih i ekološki osvešćenih kolega i kupaca, koji nam ulivaju nadu da zajedno možemo da menjamo svet nabolje.
Kakav je uticaj i kakve su posledice šumskih požara koji su zahvatili Amazoniju?
• Požari u Amazoniji predstavljaju međunarodnu krizu i alarm za čitavu globalnu zajednicu. Požari koji bukte hiljadama kilometara daleko od nas su svakako i naš problem, pokazujući nam potresnije nego ikada koliko je svet međusobno povezan. Ukoliko „pluća sveta“ nastave da gore, oslobodiće se velike količine ugljen-dioksida, koje utiču na globalno zagrevanje i pogađaju celu planetu. Sve te promene decenijama su neprimetne, a potom nas naglo stižu njihove posledice. Upravo zato je važno da pozitivne promene počinjemo da sprovodimo već sada, kad postoje šanse da produžimo životni vek našeg šumskog prostora. Ohrabrujuće je videti da je veliki broj plemenitih inicijativa u tom smeru pokrenut u čitavom svetu - od Čačka, pa do pa do Etiopije.
Požari koji su zahvatili Amazoniju pokazali su nam da je ceo svet zabrinut i svestan značaja koji šume imaju za opstanak čoveka. Za nas je to i potvrda da je akcija „Zasadi drvo“ pokrenuta u pravom trenutku, te da smo na ispravnom putu kad je u pitanju savesno delovanje i doprinos boljem okruženju za generacije koje dolaze.
Na kraju bih želela da se zahvalim svima koji su podržali ovu kampanju svojim nesebičnim angažovanjem i potvrdili da na ovom putu nismo sami i da postoji veliki broj ljudi koji su voljni da se zalažu za bolju budućnost naše planete.
(Kurir.rs / Foto:Shutterstock ,Printskrin)