Da li ste znali da Pepsi ne proizvodi samo gazirana pića? Obratite pažnju dok se šetate supermarketom, i iznenadićete se!
Pregledajmo ovu multinacionalnu korporaciju i pogledajmo da li možemo da ostvarimo neki profit!

Globalno prisustvo

PepsiCo je formiran 1965. godine spajanjem kompanija Pepsi-Cola (Pepsi) i Frito-Lay (Lay's chips) čime je postao jedna od najvećih multinacionalnih korporacija za hranu i piće na svetu.
Sa preko 23 brenda dostupnih u više od 200 zemalja, to je sila na koju treba računati.

Pepsico na Balkanu

Pepsico nije prestao da raste tokom godina i širio se sve više, uključujući i područje Balkana, tačnije Srbije, gde je 2008. godine kupio Marbo (Chipsy, Gud, Pardon…) u ugovoru koji se procenjuje na oko 210 miliona evra. Pepsico se tu nije zaustavio i 2019. godine završio je preuzimanje Knjaza Miloša, proizvođača mineralne vode i bezalkoholnih pića.

Pepsi uz drugi najpopularniji brend kompanije, 7UP, tek treba da ostavi održiv trag na domaćem tržištu, jer oba zauzimaju svega 4% tržišta bezalkoholnih pića u Srbiji. Statistika po Statista.com

Mislite da dovoljno dobro poznajete Pepsico? Preuzmite našu najnoviju BESPLATNU e-knjigu koja će vam pomoći da razumete kako da trgujete cenom akcija. 100% BESPLATNU e-knjigu preuzmite ovde

Brojke ne lažu

Kako Pepsiko produbljuje svoj uticaj na domaćem tržištu raznim akvizicijama i spajanjem, vreme je da se pogledaju brojke: čini se da je prosečni balkanski potrošač u poslednje 2 godine blago smanjio potrošnju ovakvih pića, dok analitičari predviđaju promenu trenda počev od 2024. godine s povećanom prosečnom potrošnjom.

Početkom ove godine, matična kompanija, PEPSICO Inc, prijavila je kvartalnu zaradu od 1,61 dolara po akciji, što predstavlja povećanje od nešto više od 1% u odnosu na isti period prošle godine, kao i povećanje prihoda od 1,7%. Tokom narednih nedelja, cena akcija je stalno rasla i povećavala se za oko 3% u trenutku najvećeg rasta, pre nego što se spustila na trenutni nivo, nešto više od 160 dolara. To je pad od oko 9%.

Šta budućnost donosi kompaniji Pepsico i njenim akcionarima?

Prema prvim izveštajima i različitim analitičarima, kompanija će 11. jula objaviti svoj finansijski izveštaj za drugi kvartal. Prema njima, EPS (zarada po akciji) bi trebalo da bude oko 2,16 dolara, što predstavlja povećanje od 34% u odnosu na prethodni kvartal i povećanje od 3,3% u odnosu na isti period prošle godine. Podatke objavio Yahoo Finance

Kako će VAŠE ponašanje u kupovini uticati na konačne rezultate i da li mislite da znate dovoljno da donesete pametne odluke o trgovanju?
Ako želite da dobijete više ovakvih izveštaja i mislite da ste spremni da saznate više o trgovanju cenama akcija, registrujte se OVDE kako biste dobili besplatnu e-knjigu.

Promo