SVE RANIJI PRAG OSAMOSTALJIVANJA POSTAVLJA IMPERATIV AKTIVNIJEG RADA NA FINANSIJSKOJ PISMENOSTI MLADIH
Foto: Promo

Zašto sa finansijskom edukacijom treba početi još u ranom uzrastu?

SVE RANIJI PRAG OSAMOSTALJIVANJA POSTAVLJA IMPERATIV AKTIVNIJEG RADA NA FINANSIJSKOJ PISMENOSTI MLADIH

Biznis -

Ulazak zoomera na potrošačko tržište, potpuno je poremetilo ne samo industriju oglašavanja, već i preispitalo celokupan status quo i pokazao čitavom društvu da se dešava istinska, generacijska prekretnica. GenZ je bez sumnje, prva prava digitalna generacija, ali GenAlpha će digitalizovati sve sfere rada i stilove života, čak i one otporne na promene.

Iako tradicionalna, industrija koja je prva uhvatila talas digitalizacije, ali i shvatila važnost da još u formativnim fazama odrastanja svoje poslovanje i uticaj približi najmlađima, upravo je industrija finansija. Rukovođenje ličnim budžetom i finansijama, nije nužno "zadatak" odraslih, s obzirom na sve raniji prag osamostaljivanja i ulaska u prve, barem delimične i fleksibilne radne odnose. Statistike pokazuju da je zapravo tokom protekle godine, radni angažman tinejdžera, od početka novog milenijuma, dostigao svoj istorijski vrhunac, a da je raznovrsnije tržište rada, diversifikacija prilika za zaradu i part-time poslova sve privlačnija za veliki broj srednjoškolaca. Sa druge strane, barem na ovim našim podnebljima, to otvara diskusiju da li i koliko su naši tinejdžeri finansijski obrazovani da svojim novostečenim budžetom odgovorno, pa i uopšte upravljaju. Iako se klima u društvu menja i mnogo više otvara po ovom pitanju, a sistemske inicijative dolaze kako iz javnog, tako i iz privatnog sektora, konkretna rešenja izostaju. Ipak, jedan od retkih praktičnih odgovora stigao je prošle godine iz OTP banke, koja je prva na tržištu kreirala platnu karticu za tinejdžere – OTP Junior karticu.

Šta je OTP Junior kartica?

OTP Junior Mastercard kartica prva je debitna kartica za mlade od 11 do 18 godina. Predstavlja praktično rešenje za svaki dan za džeparac, užinu, knjižaru, plaćanja tokom boravka na ekskurziji u zemlji ili inostranstvu, online plaćanja i podizanje novca sa bankomata. Roditelji imaju potpuni uvid u potrošnju i imaju kontrolu kroz OTP m-bank aplikaciju tako što upravljaju limitima i imaju mogućnost da blokiraju karticu po potrebi.

OTP Junior Mastercard kartica
foto: Promo

Vođeni realnom potrebom, ali i svojim strateškim usmerenjem da budu jedni od lidera finansijske pismenosti među mladima, kao i banka za klijente svih generacija, OTP Junior predstavlja jedinstven bankarski proizvod koji istovremeno omogućava i tinejdžerima i njihovim roditeljima da jednostavnije upravljaju troškovima, ali i postanu finansijski obrazovaniji.

OTP Junior kartica namenjena je tinejdžerima od 11 do 18 godina, a iako je u procesu finansijskog osamostaljivanja autonomija važna, kroz Junior karticu ne samo što tinejdžeri mogu biti povezani sa računom na koji će im biti isplaćivanje uplate za poslove koje obavljaju, već na jedan organizovan način, u koordinaciji sa svojim roditeljima mogu lakše da obavljaju kupovinu, određuju dnevne limite i u skladu sa diktatom savremenog društva - u potpunosti pređu na beskontaktne modele plaćanja.

Komentarišući odluku da ponude proizvod za mlade, OTP banka ističe neophodnost da se sistematičnije i angažovanije radi na finansijskoj edukaciji mladih: „U kontaktima koje imamo sa tinejdžerima imali smo prilike da shvatimo kako mladi doživljavaju vođenje finansija, ali i šta očekuju od svoje banke kao prve podrške i oslonca u planiranju svojih finansijskih potreba“. Dodali su da je sledeći korak lansiranje OTP Junior m-bank aplikacije, čime nastoje da olakšaju svakodnevnicu mladih korisnika. „Cilj nam je da redefinišemo bankarstvo i prilagodimo ga generacijama koje dolaze, a to možemo samo ako preuzmemo ulogu promotera finansijske pismenosti i katalizatora inovativnih finansijskih proizvoda, koja će posledično doneti i veću finansijsku nezavisnost mladih“, zaključuju u OTP banci.

Kartica napravljena od potpuno recikliranih materijala

Pored brojnih pogodnosti koje su Junior karticom predviđene, ova kartica izrađena je u potpunosti od reciklirane plastike. „Kao jedan od pionira zelene tranzicije u bankarskom sektoru u Srbiji, nastojimo da na sve načine olakšamo klijentima, ali i podržimo najširu zajednicu na tom putu. Generacija koja koristi Junior karticu, vrlo je svesna da njihova budućnost mora biti održiva i da kroz odabir usluga i proizvoda koje koriste, imaju aktivnu ulogu u menjanju sveta na bolje. Junior kartica i u tom smislu je proizvod budućnosti, jer omogućava devojčicama i dečacima da njihov prvi kontakt sa bankom osim što je digitalno inovativan, bude i ekološki odgovoran“, dodaju iz OTP banke.

Više na OTP Junior Mastercard debitna kartica

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track