SVE RANIJI PRAG OSAMOSTALJIVANJA POSTAVLJA IMPERATIV AKTIVNIJEG RADA NA FINANSIJSKOJ PISMENOSTI MLADIH
Ulazak zoomera na potrošačko tržište, potpuno je poremetilo ne samo industriju oglašavanja, već i preispitalo celokupan status quo i pokazao čitavom društvu da se dešava istinska, generacijska prekretnica. GenZ je bez sumnje, prva prava digitalna generacija, ali GenAlpha će digitalizovati sve sfere rada i stilove života, čak i one otporne na promene.
Iako tradicionalna, industrija koja je prva uhvatila talas digitalizacije, ali i shvatila važnost da još u formativnim fazama odrastanja svoje poslovanje i uticaj približi najmlađima, upravo je industrija finansija. Rukovođenje ličnim budžetom i finansijama, nije nužno "zadatak" odraslih, s obzirom na sve raniji prag osamostaljivanja i ulaska u prve, barem delimične i fleksibilne radne odnose. Statistike pokazuju da je zapravo tokom protekle godine, radni angažman tinejdžera, od početka novog milenijuma, dostigao svoj istorijski vrhunac, a da je raznovrsnije tržište rada, diversifikacija prilika za zaradu i part-time poslova sve privlačnija za veliki broj srednjoškolaca. Sa druge strane, barem na ovim našim podnebljima, to otvara diskusiju da li i koliko su naši tinejdžeri finansijski obrazovani da svojim novostečenim budžetom odgovorno, pa i uopšte upravljaju. Iako se klima u društvu menja i mnogo više otvara po ovom pitanju, a sistemske inicijative dolaze kako iz javnog, tako i iz privatnog sektora, konkretna rešenja izostaju. Ipak, jedan od retkih praktičnih odgovora stigao je prošle godine iz OTP banke, koja je prva na tržištu kreirala platnu karticu za tinejdžere – OTP Junior karticu.
Vođeni realnom potrebom, ali i svojim strateškim usmerenjem da budu jedni od lidera finansijske pismenosti među mladima, kao i banka za klijente svih generacija, OTP Junior predstavlja jedinstven bankarski proizvod koji istovremeno omogućava i tinejdžerima i njihovim roditeljima da jednostavnije upravljaju troškovima, ali i postanu finansijski obrazovaniji.
OTP Junior kartica namenjena je tinejdžerima od 11 do 18 godina, a iako je u procesu finansijskog osamostaljivanja autonomija važna, kroz Junior karticu ne samo što tinejdžeri mogu biti povezani sa računom na koji će im biti isplaćivanje uplate za poslove koje obavljaju, već na jedan organizovan način, u koordinaciji sa svojim roditeljima mogu lakše da obavljaju kupovinu, određuju dnevne limite i u skladu sa diktatom savremenog društva - u potpunosti pređu na beskontaktne modele plaćanja.
Komentarišući odluku da ponude proizvod za mlade, OTP banka ističe neophodnost da se sistematičnije i angažovanije radi na finansijskoj edukaciji mladih: „U kontaktima koje imamo sa tinejdžerima imali smo prilike da shvatimo kako mladi doživljavaju vođenje finansija, ali i šta očekuju od svoje banke kao prve podrške i oslonca u planiranju svojih finansijskih potreba“. Dodali su da je sledeći korak lansiranje OTP Junior m-bank aplikacije, čime nastoje da olakšaju svakodnevnicu mladih korisnika. „Cilj nam je da redefinišemo bankarstvo i prilagodimo ga generacijama koje dolaze, a to možemo samo ako preuzmemo ulogu promotera finansijske pismenosti i katalizatora inovativnih finansijskih proizvoda, koja će posledično doneti i veću finansijsku nezavisnost mladih“, zaključuju u OTP banci.
Promo tekst
PREDSEDNIK VUČIĆ DIREKTNO IZ ABU DABIJA: Ako cena nafte ostane na ovom nivou, u petak bismo značajno morali da povećamo cene derivata