Naime, vlasnici Levi's farmerki proveravaju etikete svojih starih komada nakon što su otkrili da neki starinski modeli dostižu vrednost od čak 32.000 evra.

Farmerke proizvedene između 1949. i 1954. sada se prodaju na internetu po neverovatno visokim cenama, a postoji jednostavan način da se utvrdi njihova starost.

Iako Levi's ne ispisuje godinu proizvodnje na farmerkama, čuvena crvena etiketa može otkriti kada su farmerke napravljene.
Od 1950-ih do 1980-ih, Levi's, zvanično poznat kao Levi Strauss & Co., koristio je crvenu etiketu sa velikim E ispisanim belom da istakne brend.

U kratkom periodu od 1949. do 1954., font na etiketi je bio oštar i nakošen — ove farmerke sada postižu visoke cene na tržištu.

03081404-epa.jpg
EPA 

Veb stranica Levi's ima poseban odeljak gde možete da proverite da li vaš par farmerki vredi čitavo bogatstvo. Stručnjaci savetuju da proverite sledeće:

1. Ako etiketa ima natpis LEVI'S® samo velikim slovima, to znači da su farmerke proizvedene pre 1971. godine.

2. Potražite etikete za negu, koje su počele da se pojavljuju na Levi's farmerkama tek 1970-ih.

3. Pogledajte unutrašnje šavove: jedan šav niz unutrašnju stranu butine ukazuje na proizvodnju pre sredine 1980-ih.

Inače, ranije su izveštaji pokazivali da je jedan par starih Levijevih farmerki iz 19. veka prodat na aukciji za neverovatnih 72.000 evra.

Vintage kolekcionar Kajl Hauper iz San Dijega pronašao je ove pantalone u napuštenom rudniku.

Farmerke, koje sadrže rasistički slogan iz prošlog vremena, smatraju se jednim od najstarijih poznatih primeraka brenda Levi's.

Nalepnica unutar džepa glasi: "Jedina vrsta koju je napravio beli radnik“ — slogan koji je Levi's koristio tokom perioda izrazite antikineske diskriminacije u SAD, navodi se u izveštaju Vall Street Journala.

Iako je prošlost brenda kontroverzna, Levi's farmerke ostaju ključni deo modne kulture. Poslednjih godina njihova popularnost je dodatno porasla zahvaljujući povratku zapadnog stila i trendu teksasa.

Akcije Levija su u aprilu skočile za 18 odsto, prema izveštaju Blumberga. Podaci CNN-a takođe pokazuju da su zabeležili rast prodaje od čak 20 odsto u odnosu na isti period u poslednje tri godine.

Kurir.rs/Poslovni.hr/Prenela S. Č.