Lepota je više od površinskog izgleda: Ono što zaista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj
Nesvakidašnja izložba organizovana u okviru obeležavanja 115 godina L’Oréal Grupe, posetioce vodi u svet mašte, introspekcije, istraživanja
Lepota je mnogo više od površinskog izgleda, ona prožima svaki aspekt ljudskog postojanja, od osećaja samopouzdanja do povezanosti s drugima, i ima moć da oblikuje svet u kojem živimo. Lepota je refleksija stanja duha, tela i planeta, a samopoštovanje, autentičnost i kreativnost su neizbežne teme.
Ovo su samo neki od zaključaka panel rasprave Esencija lepote na otvaranju istoimene izložbe. U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) zvanično je otvorena izložba „Esencija lepote“ koja donosi pregled socio-ekonomskih, istorijskih i ekonomskih aspekata lepote.
Ova nesvakidašnja izložba, koja je organizovana u okviru obeležavanja 115 godina L’Oréal Grupe, posetioce vodi u svet mašte, introspekcije, istraživanja, budi čula i podstiče na otkrivanje svega što lepota jeste i važne uloge koji ima u čitavom društvu.
- 21. vek je vreme izazova, ali je na nama da iskoristimo fokus na autentičnost kako bi se izborili s pritiskom i izbegli anksioznost i zaštitili svoje mentalno zdravlje. Treba se fokusirati na lepotu života. S drugačijim standardima lepote vladaju drugačiji stereotipi. Ono što zaista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj. Stereotipi u različitim društvima su drugačiji te se razlikuju u zavisnosti od regiona i dekadi, ali stajati čvrsto na svojim nogama je večno - kazao je sociolog Bruno Šimleša.
S njim se saglasila i psihološkinja Vanja Putarek:
- Lepo je videti nekog ko je samopouzdan, ali to je taj jedan začarani krug. Vrlo često se tu vrtimo - ako ja sebe ne percipiram lepom osećam se manje samopouzdano, a ta narušena slika o sebi je problem. To se najčešće događa kada se usmerimo samo na jedno obeležje koje nas ne zadovoljava, a često se preliva na ostale segmente života. Fokusiranje na samo neke aspekte sebe dovodi do nezadovoljstva, a prihvatanje svoje potpune autentičnosti vodi prema sigurnosti u lepoti.
Glumica Nina Volić je naglasila da kad je čovek iskren prema sebi onda je čist i najlepši sebi i drugim ljudima:
- Da ne bi bili deo mase, ljudi rade svašta da bi bili drugačiji, ali autentičnost se postiže dubokom brigom o sebi i iskrenošću u kojoj je lepota. Zato i volimo umetnost jer nam daje drugi, nekonvencionalni, iskren pogled na svakodnevno.
Vanya Panayotova, generalna direktorka L’Oréal grupe za Adria-Balkan regiju navela je da kao vodeća grupacija u industriji lepote, oni imaju odgovornost da promovišu vrednosti koje nadilaze površinsku percepciju lepote:
- Kroz inovacije, ali i kroz naše kampanje i projekte, kontinuirano naglašavamo da je lepota autentično izražavanje sebe. Verujemo da prava lepota dolazi iznutra – iz osećaja zadovoljstva sobom, samopouzdanja koje gradimo kada se osećamo prijatno u svojoj koži.
Odnos umetnika prema lepoti danas komentarisala je Ivana Andabaka, upravnica HDLU i za nju se prikaz lepote u umetnosti značajno menjao kroz vreme - od sklada i simetrije ljudske figure, preko renesansnog naturalizma do savremenih prikaza lepote kroz ljudsku strast:
- Današnji mediji za prikaz umetnosti su se promenili, kao i promišljanje o lepoti. Ona je danas inkluzivna, različita, stavlja se u različite društvene kontekste. Umetnici danas preispituju i opovrgavaju klasične načine prikaza lepote.
Vođeni željom da poimanje lepote postane individualna svrha postojanja, L’Oréal je u saradnji sa zagrebačkom Školom primijenjene umjetnosti i dizajna uključio i učenike u projekt „Esencija lepote“. Njihovi radovi istražuju lično značenje lepote, a najbolji su predstavljeni na izložbi, koja je otvorena za javnost ekskluzivno od 11. do 13. oktobra. Industrija lepote prolazi kroz veliku transformaciju. Više nije dovoljno da proizvodi na policama ulepšavaju ili neguju – oni moraju da čine razliku. U širem društvenom kontekstu, lepota ne utiče samo na pojedince, već i na zajednice. Kroz istoriju su se standardi lepote menjali, ali jedan aspekt uvek ostaje postojan: lepota je univerzalni jezik.
Kurir.rs.
"SPOJILI SMO MODERNO I TRADICIONALNO" Porodica kupila napušteni vagon iz 1909. za samo 3.000 dolara, pa ga pretvorila u unosan biznis! Posetioci ODUŠEVLJENI!