DIZEL AUTOMOBILI USKORO NA OTPADU? Evropa sprema veliko olakšanje za one kojima se smučio DPF filter!
Ako ste uklonili DPF filter za čestice, već možete početi da razmišljate o kupovini automobila, ali i automobili sa benzinskim motorima su takođe na radaru.
Brisel više ne želi dizel automobile, koliko god novca proizvođači trošili na sisteme protiv zagađenja, ali ne mogu da „dirnu“ one najmodernije jer se oni pridržavaju svih protokola o emisijama. Međutim, drugi stariji dizel automobili ne samo da ne ispunjavaju propise, već ih zapravo zaobilaze. To su oni odobreni prema standardima Euro 4 i Euro 5, posebno oni registrovani između 2011. i 2015. godine.
Većina njih je ocenjena kao „vrlo dobro“, ali onda je filter za čestice počeo da pravi probleme. Zamena je bila preskupa, pa je druga opcija bila da ga oštetimo. Na taj način, uvek će biti tu čak i ako ne radi. I u ovom trenutku, Evropa zna da na ovim putevima postoje milioni dizel automobila, koje želi da ukloni sa puteva.
Provera prisustva DPF-a je glavobolja tokom pregleda vozila, pa Brisel traži način da proveri efikasnost filtera, a ne samo njegovo prisustvo. Evropski tehničari znaju da je jedno rešenje merenje neprozirnosti izduvnih gasova, ali to nije metoda koju Evropski parlament želi. Izgleda da nije baš pouzdan i može dati lažno pozitivan rezultat.
Uprkos tome, Evropa želi da dizel motori Euro 4, budu u skladu sa tim standardom. Nasuprot tome, dizel motori Evro 5 iz 2009. godine, kada je filter postao obavezan, biće testirani brojačem čestica u praznom hodu tokom 30 sekundi, mereći čestice (PM) sadržane u izduvnim gasovima po kubnom centimetru. Ovim testom će se utvrditi da li je filter za čestice instaliran i da li ispravno radi.
Ako ste odlučili da ga deinstalirate, onemogućite ili se začepio ili pregoreo, imaćete problem kada se ovaj protokol implementira. Neće trebati dugo, jer se već sprovodi u Holandiji, Belgiji, Švajcarskoj i Nemačkoj. Još nekoliko stotina kilometara i evo protokola na našim vratima.
U stvari, pola miliona dizel automobila je opozvano u Nemačkoj zbog neispravnog DPF filtera. A pošto su testovi emisije čestica obavezni u zemljama EU, jasno je, kako kažu, da će biti sprovedeni i u drugim zemljama.
Međutim, maksimalne granice će morati da se dogovore, jer se one trenutno razlikuju u zavisnosti od regiona. Ali to nije sve, jer je Evropa takođe zainteresovana da utvrdi zašto nivoi čestica mogu biti posebno visoki u određenim automobilima.
Ove čestice su posledica nivoa čađi koju proizvodi motor i izduvni gasovi, a uzroci nisu isključivo ekološki. Takođe možete zaglaviti prste ako ste deaktivirali EGR ventil, ako sistem ubrizgavanja goriva otkaže ili ako se u ulju otkrije previše goriva. Stoga, budite oprezni.
Uklanjanje hiljade automobila iz saobraćaja zbog zagađenja poboljšaće kvalitet vazduha, ali će takođe primorati mnoge porodice da kupe novi automobil. Neće imati problem sa hibridnim ili električnim automobilom, ali ako je u pitanju dizel automobil, moraće da ispune te zahteve ili da pređu na benzinski automobil, što je, za sada, bezbedno.
Za sada, dok zemlje poput Holandije sprovode ispitivanja kako bi proširile metod brojanja čestica na automobile sa benzinskim motorima sa direktnim ubrizgavanjem, za koje se sada sumnja da velika većina emituje značajne nivoe čestica…
BiznisKurir/Jutarnji.hr
NEMA DOBROG PROVODA BEZ DEBELOG NOVČANIKA! Cene na čuvenom festivalu biće najviše do sada - Čak i za vodu traže 11 €