Industrija odeće u svetu danas vredi neverovatnih 1,79 biliona dolara, a među igračima na ovom ogromnom tržištu ističu se kompanije koje su svoj brend gradile decenijama. One ne samo da dominiraju tržištem već i predstavljaju prestižne simbole luksuza, stila i inovacija. Prema podacima portala Uniform Market, najvrednije kompanije u industriji su Luj Viton (Louis Vuitton), Hermes i Inditex, dok je američki Najki (Nike) lider u kategoriji vrednosti brenda.

Luj Viton: Neosporni lider industrije

Francuski gigant Luj Viton predvodi globalnu modnu industriju sa tržišnom vrednošću od 392,66 milijardi dolara, što predstavlja 21,7 odsto ukupne vrednosti 112 najvećih modnih kompanija. LV nije samo najvrednija kompanija u industriji odeće već je i 22. najveća kompanija na svetu. Njihova zarada dolazi iz različitih segmenata, uključujući modu i proizvode od kože (37 odsto), selektivnu maloprodaju (28), kao i vina, alkoholna pića, parfeme i nakit.

Hermes: Klasična elegancija

Druga najveća kompanija u industriji - Hermes poseduje tržišnu vrednost od 246,54 milijarde dolara. Prepoznatljiv po kožnim proizvodima i aksesoarima, Hermes ostvaruje 41 odsto svojih prihoda iz ovog segmenta, dok ostatak dolazi iz odeće, svile, nakita i parfema.

crni--petak-kupovina-prodavnice-trzni-centar-foto-zorana-jevtic--4.jpg
Foto: Zorana Jevtić

Inditex: Vlasnik Zare kao globalni gigant

Španski Inditex, poznat kao vlasnik Zare, zauzima treće mesto sa vrednošću od 157,33 milijarde dolara. Zara, njihov vodeći brend, generiše čak 72,52 odsto ukupnih prihoda kompanije, dok ostatak dolazi od brendova poput Bershke, Pull & Bear i Massimo Dutti.

Nike: Najvredniji brend

Američki sportski gigant Najki (Nike) ima tržišnu vrednost od 146,66 milijardi dolara, dok njegov brend vredi impresivnih 31,30 milijardi dolara, što ga čini liderom u ovoj kategoriji. Glavni izvor prihoda kompanije dolazi iz prodaje obuće, koja čini 68 odsto ukupnih prihoda.

Ostali lideri industrije

Među najvrednijim kompanijama su i Dior (134,92 milijarde dolara), Fast Retailing iz Japana, koji poseduje UNIQLO, kao i američke kompanije TJX Companies i Cintas. Poseban doprinos luksuznoj modi daje Kering Group, vlasnik brendova Gucci, Yves Saint Laurent i Bottega Veneta.

Globalna modna scena: Spoj luksuza i masovne proizvodnje

Dok kompanije poput Luj Vitona i Hermesa predstavljaju luksuz i ekskluzivnost, brendovi poput Zare i UNIQLO uspešno kombinuju pristupačnost sa modernim trendovima. Ova raznolikost omogućava industriji da nastavi svoj rast i privlači potrošače širom sveta, bez obzira na budžet.

Industrija odeće nije samo odraz ekonomije već i kulture, stila i promena u društvu, a njeni lideri dokazuju da je moda mnogo više od trenda – ona je globalna sila.