EVO KO IMA PRAVO DA KONTROLIŠE POŠILJKE: Građani se često žale da im fali deo paketa, ali ovako izgledaju zaduženja carinika
Dešava se da se građani obrate sa žalbom da se u pošiljkama ne nalazi uvek ona roba koju su očekivali, te da sumnjaju da je neko „prisvojio” jedan deo sadržaja, navode na sajtu Uprave carina.
S tim u vezi, objašnjavaju oni, treba reći da pakete otvara poštanski, a ne carinski službenik, i to u prostoriji koja je 24 časa kompletno pokrivena video-nadzorom.
Poštanski službenik cariniku podnosi na uvid sadržaj paketa radi uzimanja svih podataka potrebnih za carinjenje robe, nakon čega se sadržaj najčešće vraća u istu ambalažu, osim u slučajevima kada je neophodna nova.
Sve se ovo čini tako da ne dođe do vidne povrede omota ili sadržine pošiljke.
– U slučaju da pošiljka podleže naplati carinskih dažbina, na pošiljku se stavlja nalepnica „ocarinjeno”, a ukoliko ne podleže, stavlja se nalepnica „oslobođeno od plaćanja carine”. Kontroli, to jest otvaranju paketa može prisustvovati i primalac pošiljke ili osoba koju je za to ovlastio - navode oni.
- Carinik vrši uvid u sadržaj paketa i poredi ga sa pratećom dokumentacijom. Svi paketi koji sadrže robu koja podleže carinskoj kontroli ili naplati dažbina se otvaraju. Naglašavamo da je za sadržinu poštanske pošiljke i njenu isporuku odgovoran poštanski operator. Kako se iz svega navedenog lako može zaključiti koju vrstu kontakta carinski službenik ima sa pristiglom poštanskom pošiljkom i njenim sadržajem, pošiljalac ili primalac koji imaju bilo kakvu zamerku na izgled ili sadržaj paketa svoju reklamaciju treba da upute JP Pošta Srbije, ako im je pošiljka stigla redovnom poštom ili pak na adresu kurirske službe preko koje im je pošiljka dostavljena - navode iz Uprave carina.
biznis.kurir.rs/Politika
MILIONER OSTAVIO CELO BOGATSTVO RODNOM GRADU: Samo jedan zahtev moraju da ispune - Sve oduševio ovim gestom!