Slušaj vest

Na Generalnoj skupštini kompanije KPMG u maju 2022. godine, jedan akcionar je održao govor u kome je izneo niz kritika na račun kompanije u kojoj je bio suvlasnik, govoreći o višestrukim revizijskim propustima zbog čega je poslovanje dovedeno u pitanje.

Primedbe su ispraćene aplauzom prisutnih koji su uveliko bili svesni kako je reputacija KPMG kao globalne mreže profesionalnih firmi za usluge revizije, poreskog savetovanja i poreskih usluga bila ugrožena brojnim skandalima tokom proteklih godina.

KPMG posluje u 143 zemlje i teritorija sa više od 273.000 zaposlenih u firmama članicama KPMG mreže širom sveta.

Kompanija u kojoj su radili mnogi uticajni ljudi iz sveta biznisa kao i državni zvaničnici suočila se sa velikom krizom 2018. godine nakon nekoliko revizijskih propusta.

Loše poslovanje dovelo je do niza kazni sa kojima se firma suočila kao i isključivanja iz tendera za poslove sa Vladom Velike Britanije.

profimedia0216268662.jpg
Profimedia 

Na čelo kompanije 2021. godine dolazi DŽon Holt koga smatraju arhitektom poslovnog preokreta kojim je KPMG povratio poljuljanu reputaciju. Pedesetdvogodišnji Holt je u znak zahvalnosti dobio produženje ugovora prema kojem će voditi firmu do 2029. godine.

Na drugoj strani, postoje i oni koji tvrde da je Holt samo delimično završio posao kao i da je samo na trenutak zaustavio neminovni pad kompanije pred naletom konkurentskih firmi.

Decembra 2020. godine kraljica Elizabeta razgovarala je sa tadašnjim generalnim direktotom Bilom Majklom povodom 150. godišnjice kompanije. On je pohvalila napore firme uprkos svim poteškoćama u poslovanju nastalim zbog pandemije korona virusa.

Međutim, dva meseca kasnije, Bil Majkl je napustio svoju funkciju. Njegov odlazak došao je kao posledica prethodnog nedovršenog posla u kome je zaustavljena izgradnja dve bolnice pri čemu je 3.000 radnika ostalo bez posla.

DŽon Holt je kao novi generalni direktor morao da se suoči sa posledicama. Devet meseci kasnije, Holt je priznao da su revizori njegove kompanije obmanuli nadležne u izveštajima za pomenuti posao. Kompanija je kažnjena sa 21 milion funti, a potom sa još 14,4 miliona. Tuženi su i za 1,3 milijarde funti zbog nezavršenog posla, a spor je rešen sporazumom bez navođenja sume koja je isplaćena tužiocima.

Holt je tada izjavio da se nada boljoj perspektivi firme nakon teških udaraca.

Kompanije je pretprela i odlazak nekoliko partnera što je znatno oslabilo, a nakon toga započeta je revizija poslovanja i potraga za novim klijentima kako bi firma povratila davno izgubljeni prestiž.

Kurir.rs/Politika.rs/Prenela S. Č.