Nakon dve godine testiranja, američka avio-kompanija Delta Erlajnz će do kraja godine zameniti plastične čaše reciklabilnim papirnim čašama na transkontinentalnim letovima.

Uklanjanjem plastičnih čaša za jednokratnu upotrebu sa svojih letova, kompanija će smanjiti upotrebu plastike za 3,2 miliona kilograma godišnje. Tokom 2025. godine, u planu su papirne čaše na domaćim letovima unutar SAD.

shutterstock-avion-1.jpg
Shutterstock 

Aljaska Erlajnz je bila prva avio-kompanija koja je sprovela ovu promenu, završivši projekat u avgustu 2023. godine. Ova tranzicija eliminisala je 55 miliona plastičnih čaša za jednokratnu upotrebu godišnje, odnosno oko milion kilograma plastičnog otpada.

Delta očekuje da će njen novi dizajn čaša smanjiti upotrebu plastike za 3,2 miliona kilograma godišnje, što je težina oko 1.300 kamioneta. To je dodatak na 2,2 miliona kilograma plastike za jednokratnu upotrebu koju je kompanija već eliminisala od 2022. godine. Delta nije otkrila koliko čaša će zameniti, ali je rečeno da služe 200 miliona putnika godišnje. Kompanija je već eliminisala većinu plastičnih flaša za vodu sa svojih letova.

Izazovi za stjuardese

Kompanija je morala savladati niz izazova da bi uvela ovu promenu na svoje letove, počev od pronalaska odgovarajućih materijala. Tradicionalne papirne čaše dolaze sa polietilenskim slojem, ali to ih čini teškim za reciklažu. Delta je tražila čaše koje su pogodne za reciklažu, kao i za kućno i industrijsko kompostiranje, kako bi bile u skladu sa evropskim standardima.

shutterstock-22549579891.jpg
Shutterstock 

Izbor je pao na čaše koje isporučuje Blulabs, sertifikovane kao "bez plastike". U stvarnosti, to znači da sadrže manje od 0,75% plastike. Čaše imaju pretežno vodeni premaz, što znači da mogu biti reciklirane u tradicionalnim sistemima za reciklažu papira koje avio-kompanija već koristi. Delta će nuditi jednu veličinu čaša na letovima, dok je ranije imala dve veličine.

Kompanija je otkrila da je veliki izazov bio kako dizajnirati čaše da se lako slažu u kolica za piće i razdvajaju jednom rukom, kako bi se u njih sipala pića, što je bilo veoma važno za stjuardese, pa je i osoblje bilo uključeno u proces od samog početka.
Kompanija je najavila i da planira da putnicima omogući da unapred izaberu svoje obroke pre leta, što će pomoći posadama da optimizuju količinu hrane koja se ukrcava na avione. Trenutno je ova usluga dostupna samo za one koji lete sa premijum kartom.
biznis.kurir.rs/trellis/preveo: R.V.