PAD VODOSTAJA UGROŽAVA BIZNIS U EVROPI! Ekskluzivno iz Nemačke: Sve oči su uprte u Rajnu, pratimo TRI NAJVAŽNIJE TAČKE (VIDEO)
Foto: Profimedia

KURIR TV

PAD VODOSTAJA UGROŽAVA BIZNIS U EVROPI! Ekskluzivno iz Nemačke: Sve oči su uprte u Rajnu, pratimo TRI NAJVAŽNIJE TAČKE (VIDEO)

InfoBiz -

Reka Rajna je žila kucavica za transport robe u Nemačkoj I kada opadne nivo vode to može biti ozbiljan problem za ekonomiju ove države.

Glavni razlog je što se 80 odsto robe u Nemačkoj prevozi upravo ovom rekom. Prošle godine je vodostaj Rajne napravio pometnju u rečnom saobraćaju, a zbog visokih temperatura i ove godine reka preti da ugrozi transport robe.

Reporter Redakcije Saša Dobrijević, proverava kakva je trenutna situacija I može li vodostaj da ugrozi rečni saobraćaj I time nanese ozbiljan udarac nemačkoj ekonomiji.

Koje su posledica kada je vodostaj Rajne nizak?

- Cene za naše klijente rastu. Trenutna situacija je takva da najvažnija tačka na reci pod nazivom „Kaub“ koji se nalazi između Koblenca i Frankfurta. Na tom delu reke smo imali smanjenje vodostaja za jedan metar. Tako da kada je kapacitet teretnjaka 3000 tona, sada može da transportuje maksimalno 50 procenata od te kilaže - kaže Roberto Špranci, menadžer rečne nemačke saobraćajne zadruge.

02:19

PAD VODOSTAJA UGROŽAVA BIZNIS U EVROPI! Ekskluzivno iz Nemačke: Sve oči su uprte u Rajnu, pratimo TRI NAJVAŽNIJE TAČKE

Kako ova situacija utiče na nemačku ekonomiju?

- Kao što sam rekao naši klijenti moraju da plate više za svaku tonu jer prevozimo mnogo manje robe nego kada je vodostaj normalan. Nemamo vremena za brigu o ekonomiji, jer su nam trenutno magacini puni, nemamo stresa, ne vidimo da će ovo da nam ugrozi sve kao prošle godine. 2022 je nastao haos. Zamalo je došlo do prekida proizvodnje. Tako da ove godine nismo imali takvu situaciju do sada. Iako je voda Rajne opala za jedan metar ne blokira rečni saobraćaj kao što se dogodilo prošle godine kada je nivo vode opao za jedan metar i 75 centimetara, već samo smanjuje kapacitet tovara.

Rečni saobraćaj je već smanjen. Koliko je to manje u poređenju sa vremenom kad je nivi vode normalan?

- Imamo tri važne tačke. Dizburg je jedna, jer ovde je proizvodnja 80 procenata čelika od ukupne nemačke proizvodnje. Ako nivo vode padne za tri metra situacija bi bila jako teška. Potrebno je da imamo tih četiri metra dubine i za tegljače i za teretnjake. U Dizburgu je sada nivo vode dva metra i 35 centimetara. Morali smo da zamenimo teretnjake koji ulaze u vodu pliće. Nemačka Vlada stvara ogroman pritisak za rad termoelektrana u cilju da se održi nivo količine uglja kako bi elektrane radile i mogle da proizvedu dovoljno struje za svakodnevne potrebe, a ugalj se prevozi rekom. Iako imamo ovu situaciju sa manjim vodostajem, ipak nema razloga za stres i brigu trenutno. Sredina je jula, traju odmori, i u narednih šest nedelja nećemo imati previše stresa, jer se u ovo vreme odmora smanjuje i proizvodnja.

Svakako pretpostavljam da pažljivo pratite vremensku prognozu čekajući kišu?

- Kiša nam dolazi u narednim danima i to će povećati nivo Rajne, tako da nam i to pomaže da nemamo stres. Vremenska prognoza kaže da će biti dosta kiše u tom zapadnom delu Nemačke.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj osam za korisnike MTS Iris TV, m:SAT tv, Supernova, BeotelNet, Orion telekom, Yettel Hipernet TV i Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme m:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs/S. Dobrijević

Bonus video:

00:53

PRVI POSAO MI BIO PROJEKAT OBILAZNICE, A ZAVRŠENO JE PRED PENZIJU!Pomoćnik ministra Mišić: Ovim deonicama saobraćaj će biti rasterećen

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track