PA KO HOĆE NEKA LIŽE

NAJSUPLJI SLADOLED NA SVETU KOŠTA VIŠE OD 5.000 EVRA! Recept pravljen godinu i po dana, a evo šta sadrži

YouTube/News On 6/KOTV

Tvorac sladoleda „Byakuya“, što na japanskom znači „Bela noć“ je kuvar Tadajoši Jamada, poznat po fuziji francuske i japanske kuhinje

Kada naručujete kuglu sladoleda, uglavnom vam je važno samo da vas rashladi usred letnjih vrućina. Malo ko razmišlja o ceni ovog proizvoda – osim onih koji znaju za luksuznu poslasticu koja po skupoći nadmašuje i najraskošniji kup sa prelivima i ukrasima u najelitnijim poslastičarnicama.

Ništa se cenom ne može uporediti s najskupljim sladoledom na svetu – „Byakuya“, što na japanskom znači „Bela noć“.

Recept za ovu ledenu poslasticu razvijao je čak godinu i po dana kuvar Tadajoši Jamada, poznat po fuziji francuske i japanske kuhinje. Sladoled je kombinacija najskupljih evropskih i japanskih sastojaka.

Sladoled sadrži beli tartuf iz italijanskog grada Albe – jedan od najređih i najskupljih sastojaka na svetu, zatim parmezan Parmidžano Ređano, sake kasu (fermentisana pirinčana pasta – nusproizvod proizvodnje sakea), jestivo zlatno lišće i ulje belog tartufa koje se dodaje neposredno pre konzumacije.

Sladoled košta oko 5.127 evra

Ovo desertno remek-delo luksuznog brenda Cellato, u vlasništvu japanske kompanije OMER Ltd., 25. marta 2023. godine zvanično je ušlo u Ginisovu knjigu rekorda s cenom od neverovatnih 880.000 japanskih jena, što je približno 5.127 evra po kursu iz jula 2025.

Byakuya se poslužuje u čaši uz ekskluzivne, ručno izrađene metalne kašičice koje pravi firma Kazarikanagu Takeuči iz Kjota – poznata po izradi ukrasnih elemenata za japanske hramove. Pre konzumiranja, sladoled mora da omekša, pa se prvo preliva uljem belog tartufa i meša.

Ako je sladoled i dalje tvrd, preporučuje se da kratko odstoji na sobnoj temperaturi – ili da se zagreje desetak sekundi u mikrotalasnoj. Ipak, pomisao da se sladoled vredan preko 5.000 evra greje u mikrotalasnoj gotovo deluje kao svetogrđe, piše ovaj magazin.

Ova ekskluzivna poslastica dostupna je isključivo putem onlajn porudžbina, a cilj brenda nije samo šok cena – već promocija spoja japanske tradicije i visoke gastronomije.

Kurir Biznis/Dnevno.hr/Fenix magazin