KO PLANIRA OVDE DA LETUJE - NEKA PONESE HRANU SA SOBOM! Cene samo rastu, turisti čak i toalet papir nose od kuće
Tema poskupljenja i rasta cena u Hrvatskoj poslednjih meseci, pa i godina, jedna je od najvažnijih.
Tokom turističke sezone to primećuju i turisti. Cene namirnica i higijenskih proizvoda na Jadranu neretko su duplo više nego u unutrašnjosti, a o tome je pisao i britanski portal Express. U tekstu se navodi da se poskupljenja posebno vide u manjim turističkim mestima.
Kako navodi britanski portal, cene na hrvatskoj obali tokom leta rastu, pa mnogi turisti dolaze sa zalihama hrane i potrepština. U članku se ističe da su najizraženiji skokovi zabeleženi upravo u manjim mestima. U Tribunju, popularnom naselju poznatom po kafićima uz obalu, cene su skočile za čak 10,38 odsto.
Primeri su konkretni: pakovanje toalet papira koje u Zagrebu košta 2,79 evra, u Tribunju se prodaje za 3,32 evra, što je rast od 19,1 odsto. Sredstva za čišćenje poskupela su sa 2,59 na 2,99 evra, dok litar jogurta sada košta 1,08 evra, u poređenju sa 0,99 evra u glavnom gradu
.
Ekonomista Mladen Vedriš za ovaj britanski portal objašnjava da je reč "o osnovnim proizvodima koje gosti svakodnevno kupuju tokom boravka u apartmanima, što dodatno podstiče rast cena". U nekim mestima u Istri, poput Žminja, ističe da je cena toalet papira porasla već za 17 odsto. Uvođenje državne aplikacije za praćenje maloprodajnih cena, koja pokriva skoro devet miliona proizvoda, omogućilo je detaljniji uvid u sezonsku inflaciju.
Prema podacima RTL Direkta, posle Tribunja slede Posedarje sa rastom cena od 10,1 odsto, Pakoštane i Pomer sa po 10 odsto, te Pašman sa 9,96 odsto. Vedriš upozorava da bi, ako se ovakav trend nastavi tokom cele godine, porast mogao premašiti 20 odsto na godišnjem nivou. U većim gradovima, situacija je nešto blaža – Split beleži porast od oko 1 odsto, dok Dubrovnik dostiže skoro 3 odsto.
BiznisKurir/Poslovni.hr