"TELEKOM SRBIJA I NJUZMAKS OSVAJAJU EVROPU" Direktor Vladimir Lučić: Preko američke Eksim banke dovodimo nove investicije iz SAD
Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić i čelni ljudi TV Njuzmaks (Newsmax) dogovorili su u Njujorku širenje te američke medijske mreže na Istočnu Evropu i da centrala za čitav projekat bude u Beogradu!
- Do kraja 2026. pokrećemo Njuzmaks sa centralom kod nas, u Beogradu. U toj prvoj fazi pokrivaćemo region Istočne Evrope kao i delove centralne, dakle Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska, Rumunija, Bugarska, kao i sve zemlje Zapadnog Balkana. Takođe, imaćemo predstavništva u Briselu i Vašingtonu. To će biti verovatno najveći međunarodni medijski projekat u istoriji Srbije, a sigurno najveći novinarski izazov naše zemlje ikada. Samo Poljska ima 40 miliona stanovnika i TV medijsko tržište u vrednosti od preko 5 milijardi dolara. Sa američkim Njuzmaksom već imamo saradnju preko TV kanala Njuzmaks Balkans, čime su izuzetno zadovoljni, a sada se širimo na EU. Posle CEE regiona na red će doći i ostali delovi kontinenta, ali idemo mudro i u fazama. To je dogovoreno na sastancima koje sam imao nedavno u Njujorku - izjavio je danas Vladimir Lučić u gostovanju na TV Prva.
Njuzmaks je najbrže rastuća američka medijska mreža, koja prestiže CNN, i postaje globalni brend. Poverenje čelnih ljudi Njuzmaksa u Telekom Srbija, koji će im biti glavni strateški partner za ovaj deo Evrope, očito je ogromno.
- Nikada se nije pružila prilika nekoj kompaniji iz Beograda da otvara kanale u svim ovim zemljama. Već biramo ekipe koje će tu raditi. Američki partneri imaju veliko poverenje u nas. Slobodno mogu da kažem da je Telekom Srbija poslednjih godina postao kompanija koja najviše doprinosi promociji Srbije na Zapadu, što se ogleda u strateškoj saradnji sa finansijskim institucijama, najvećim tehnološkim kompanijama, kao i sa medijima. A baš što se tiče informativnih medija, tu imamo značajno različitu agendu od drugih info kanala u Srbiji. S jedne strane, u Evropi i SAD snažno promovišemo Srbiju, a s druge strane promovišemo evropske vrednosti u Srbiji, a i jedno i drugo uz pridržavanje najstrožih međunarodnih standarda novinarske profesije - ukazao je Lučić.
Što se tiče konkretno SAD, partnerstvo sa Njuzmaksom samo je deo mnogo veće priče.
- Veliko je poverenje američkih institucija u srpski Telekom. Prvi smo operater u celoj Evropi koji će imati direktan ugovor sa američkom državnom izvozno-uvoznom Eksim bankom, dovešćemo ih u Srbiju i na Zapadni Balkan, što će doprineti dovođenju novih američkih investicija. Imamo snažan aranžman sa Bank of Amerika, drugom najvećom bankom u SAD i na celom svetu. Tesno smo povezani i sa Amazonom, svetskim tehnološkim gigantom. Sada u Njujorku dogovarali smo direktnu saradnju sa Metom, još jednim globalnim gigantom. Sa Stejt departmentom sarađujemo na razvoju “sajber sekjuritija”, koji će nam biti novo važno tržište i izvor prihoda, a sa Ministarstvom trgovine SAD dogovorili smo saradnju našeg Fonda za investiranje u startapove i najvećih američkih fonda za zajednička ulaganja - objasnio je Vladimir Lučić.
Evropska investiciona banka, zvanična finansijska institucija EU, partner je srpskog Telekoma na razvoju 5G mreže u regionu, Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) bila je uključena u posao sa prodajom antenskih stubova, dok sa Koledžom Evrope, zvaničnom obrazovnom institucijom EU, postoji saradnja na stipendiranju srpskih studenata. Što se tiče medija, tu je Euronjuz (Euronews) Srbija.
- Veoma smo ponosni na Euronjuz Srbija, pokrenut pre četiri godine kao prvi licencni info kanal u našoj zemlji. U prethodnom periodu imali smo nekoliko kontrola od strane centrale Euronjuza, i zaključak je da su veoma zadovoljni. Sada smo otvorili i kanale u Crnoj Gori i Sarajevu, što posebno govori koliko poverenje uživamo i kod naših evropskih partnera. Postoji čak mogućnost širenja na neke druge zemlje. Cela međunarodna mreža Euronjuza je ovih dana u tranziciji na “digital first”. Mi imamo puno poverenje u menadžment Euronjuza Srbija, koji radi na transformaciji u skladu sa strategijom postavljenom u centrali te mreže. Sigurni smo da će Euronjuz Srbija posle transformacije imati još veću gledanost i veći uticaj, i da će se proširiti i na druge zemlje. Nama su u informisanju glavna stvar promocija Srbije u Evropi, promocija strateških projekata Srbije, promocija evropskih vrednosti, i poštovanje međunarodnih standarda novinarstva - istakao je Vladimir Lučić.
Kako je upozorio, mediji Junajted grupe su napali Euronjuz Srbija zbog racionalizacije, iako njihovi vlasnici to isto rade u regionu, ali “kada oni to rade to predstavljaju kao uspešan poslovni potez, a kada mi to uradimo to je nešto mnogo loše”.
- Sve je to po starom receptu, kao kada su nas napadali zbog prodaje antenskih stubova, a Junajted grupa ih je prva prodala. Ne obaziremo se na te napade. Tržišna situacija na Zapadnom Balkanu pokazuje ko je apsolutni pobednik u telekomunikacijama, u sportskoj televiziji, a sa ova dva informativna kanala, Njuzmaks i Euronjuz, dovodimo nešto novo, drugačije, i od ogromnog značaja za našu zemlju - ukazao je Vladimir Lučić.
Što se tiče poslovanja, generalni direktor kompanije izneo je rekordne brojeve: operativni profit Telekoma Srbija u ovoj godini biće veći od milijardu evra, prihodi idu na preko 2 milijarde evra, i kompanija svake godine raste za preko 10 odsto!
Četiri nova kanala Arene Sport
Vladimir Lučić je saopštio odlične vesti za sve ljubitelje sporta!
Naša Arena Sport ima mnogo sadržaja, u skoroj budućnosti imaće ih još više, i kao pripremu za avgust, kada kreću glavne fudbalske lige, već od 15. jula uvodimo ukupno četiri nova kanala: još dve Arene Premium, plus Arena Tenis, plus Arena za moto-trke. Verujem da će ljubitelji sporta, bez obzira kod kog su operatera, zaista da uživaju. Veoma mi je drago da sam učestvovao u tome da baš svaki korisnik u Srbiji ima pristup kompletnim sportskim sadržajima, posle punih 19 godina - istakao je prvi čovek Telekoma Srbija.
Nezaustavljiv rast u inostranstvu, važan poziv dijaspori
Govoreći o međunarodnim operacijama Telekoma Srbija, Vladimir Lučić je ukazao da ova kompanija na tržištima u Evropi dobija 15.000 novih korisnika mesečno.
Prodaja ide sve bolje, trenutno u inostranstvu, dakle van Zapadnog Balkana, imamo oko 400.000 jedinstvenih korisnika, svakog meseca skoro 15.000 novih. Kada se proširimo na SAD početkom sledeće godine brojevi će još više nastaviti da rastu, samo u Americi očekujemo milion novih korisnika. Posle preuzimanja digitalne TV platforme za dijasporu NetTV, sada nam je glavni izazov medijska piraterija. Aktivno radimo sa najvažnijim akterima u Evropi i SAD na suzbijanju pirata. Naše ljude iz dijaspore pozivam da koriste legalne TV kanale iz ponude Telekoma, u rangu smo cena koje nude piratski sajtovi, a sa neuporedivo poštenijim uslovima i sa maksimalnim tehničkim kvalitetom, plus dajemo im više od 300 kanala iz Srbije i celog regiona - poručio je Vladimir Lučić.