iz Stelantisa jasno poručili kako stoje stvari

MASERATI U PROBLEMU, ALI JOŠ UVEK U IGRI kompanija poručuje da ne odustaje od luksuznog brenda

Printskrin

Tokom 2024. godine prodaja je drastično opala, a negativan trend se nastavio i u prva tri meseca 2025. godine, sa padom od čak 48 procenata.

U takvoj atmosferi, ponovo su se pojavile glasine da bi Stellantis mogao da proda ovaj čuveni italijanski brend. Međutim, iz automobilskog giganta stigao je jasan odgovor: "Sa poštovanjem, Maserati nije na prodaju!"

Ova reakcija usledila je nakon što je Reuters kontaktirao Stellantis povodom najnovijih spekulacija o mogućoj prodaji. Portparol kompanije kratko je odbacio te tvrdnje i potvrdio posvećenost brendu, uprkos lošim rezultatima.

Uprkos zvaničnim demantijima, Reuters saznaje od dva neimenovana izvora da je Stellantis još u aprilu angažovao konsultantsku kuću McKinsey. Cilj angažovanja je pomoć u snalaženju u novonastaloj situaciji, pre svega zbog najavljenih uvoznih carina, kao i preispitivanje strategije za Maserati.

Jedna od opcija koju McKinsey navodno razmatra jeste i delimično ili potpuno povlačenje Stellantisa iz vlasništva nad brendom. Prema istim izvorima, uprava je od konsultanata zatražila da "razmotre sve opcije", a rad je još uvek u ranoj fazi, tako da nikakva konkretna odluka nije doneta.

Navodno postoji i podela unutar same uprave Stellantisa. Deo članova veruje da Maserati, kao jedini luksuzni brend unutar grupacije, ima stratešku vrednost. Međutim, drugi smatraju da Stellantis jednostavno nema dovoljno resursa da podrži Maserati kroz neophodnu obnovu ponude, posebno uz paralelnu tranziciju drugih brendova poput Alfa Romea.

biznis.kurir.rs/Seebiz