marka koju mnogi vole

FRIZER KOJI JE OBUO PLANETU: Njegova firma sada vredi skoro 10 milijardi $, uspeo da je proda!

Printscreeen Youtube/CNBC robert greenberg

Robert Greenberg je primer vizionarskog preduzetnika koji je dva puta uspeo u industriji – prvo sa LA Gear, zatim sa Skechers.

Kada je Robert Greenberg započeo karijeru šišajući kosu u Los Anđelesu tokom šezdesetih malo ko bi mogao predvideti da će jednog dana stajati iza jednog od najprepoznatljivijih brendova obuće na svetu – Skechers.

Danas, više od tri decenije nakon što je sa sinom Michaelom pokrenuo kompaniju, Greenberg je postigao poslovni podvig vredan pažnje - Skechers se prodaje investicionom fondu 3G Capital za 9,5 milijardi dolara. Greenbergovi, koji poseduju 12 odsto kompanije, iz ove transakcije izlaze sa 1,1 milijardom dolara u kešu i akcijama.

Kako je počeo?

Počelo je sve od LA frizerskih salona, a sada su stigli do modne industrije. Robert Greenberg je tokom sedamdesetih ušao u svet detaljnog vizualnog izražavanja, ali ne kroz dizajn obuće, već kroz biznis sa perikama i frizerskim proizvodima. Ubrzo je svoju kreativnost i osećaj za tržište preneo na modni detalj koji je počeo da oblikuje urbanu kulturu Amerike - patike.

Pre Skechersa, Greenberg je osnovao LA Gear, još jedan brend obuće koji je osamdesetih postao simbol modne ulične scene. Međutim, LA Gear je izgubio tržišni zamah i Robert je 1992. napustio kompaniju. Tada, u svojim pedesetim godinama, zajedno sa tada 21-godišnjim sinom Michaelom, osniva Skechers – inicijalno kao distributera Dr. Martens čizama. No, brzo su shvatili da mogu napraviti sopstveni brend.

Foto: Shutterstock

Izgradnja Skechersa

Skechers je započeo sa “grunge” skate patikama za muškarce, pozicionirajući se kao robusna alternativa tada dominantnim brendovima poput Nikea i Reeboka. Umesto fokusiranja na performanse i sport, Skechers se okrenuo takozvanoj lifestyle publici – običnim potrošačima, porodicama, tinejdžerima i kasnije, starijim generacijama. Tokom godina, brend je proširio linije proizvoda, uvodeći kolekcije za decu, žene, trkače i zaposlene koji dugo stoje (poput medicinskih sestara i konobara).

Njihova GOwalk i GO RUN linija stekle su ogroman uspeh. Skechers je izgradio reputaciju kroz pristupačne cene, udobnost i sveprisutnost, sve bez glamuroznih sportskih zvezda, iako su kasnije sarađivali sa slavnim ličnostima poput Kim Kardashian, Tony Romoa i Martha Stewart.

Od porodičnog biznisa do globalne imperije

Skechers danas zapošljava više od 10.000 ljudi, proizvodi se prodaju u više od 180 zemalja, a prihod u 2023. godini premašio je osam milijardi dolara. Michael Greenberg, koji je od samog početka sa ocem u biznisu, ostao je predsednik kompanije, dok je Robert sve do najave prodaje bio izvršni direktor (CEO). Njihova porodična filozofija vodila je brend u stabilnost, fokus na dugoročni rast, a ne brze trendove.

Velika akvizicija

3G Capital, investicioni fond sa sedištem u Brazilu, poznat po vlasništvu nad kompanijama poput Burger Kinga, Kraft Heinza i Anheuser-Busch InBeva, sada preuzima Skechers u najvećoj modnoj akviziciji 2025. godine. Transakcija, vredna 9,5 milijardi dolara, uključuje i preuzimanje duga kompanije, što govori o ozbiljnosti i strateškoj viziji 3G-a – koji veruje da Skechers ima još prostora za globalni rast, naročito u Aziji i Latinskoj Americi.

Greenbergovi, sa svojih 12 odsto učešća, dobijaju kombinaciju keša i akcija u vrednosti 1,1 milijardu dolara, čime formalno zatvaraju poglavlje u kojem su od male firme sa par zaposlenih došli do statusa modne korporacije. Robert Greenberg je primer vizionarskog preduzetnika koji je dva puta uspeo u industriji – prvo sa LA Gear, zatim sa Skechers. Ono što ga izdvaja jeste sposobnost da prati duh vremena, ali i da se ne povinuje modnim pravilima već da gradi svoj tržišni prostor. Njegovo nasleđe nije samo finansijsko, već i simbol generacije osnivača koji nisu krenuli iz Silicijumske doline, već sa ulice, sa makazama i intuicijom.

biznis.kurir.rs/Socialklub.rs