SKUPO PRANJE MOŽE DA NAŠKODI VAŠEM VOZILU! Evo zašto su jeftiniji programi u perionicama bolji od skupljih
Osnovni programi pranja u automatskim perionicama često predstavljaju najpraktičniji izbor – pod uslovom da sadrže fazu pretpranja
Ukoliko ste u dilemi da li treba da izdvojite više novca za pranje automobila, ovaj tekst vam može pomoći - skupi programi pranja čak mogu i oštetiti vaše vozilo, navodi Nemački auto-klub (ADAC).
Prema preporukama ADAC-a, osnovni programi pranja u automatskim perionicama često predstavljaju najpraktičniji izbor – pod uslovom da sadrže fazu pretpranja.
Ovaj korak igra ključnu ulogu jer omekšava i uklanja tvrdokorne nečistoće poput blata, peska, soli i sitnog šljunka, čime se smanjuje rizik od oštećenja laka tokom glavnog pranja.
Pretpranje se obično sprovodi pomoću penastih hemikalija ili mlaza pod visokim pritiskom i služi kao prva linija odbrane od površinskih zagađivača.
Stručnjaci napominju da skuplji programi, koji često uključuju dodatne opcije poput pranja podvozja, nisu uvek opravdani.
Ne zaboravite vosak
Kod starijih vozila, skuplji tretmani mogu čak biti problematični jer vlaga može dospeti kroz postojeće otvore na donjem delu karoserije. Kod novijih automobila, donja strana je najčešće zaštićena plastičnim panelima, pa dodatno pranje podvozja nema posebnu funkciju u zaštiti od korozije.
Nakon osnovnog pranja, preporučuje se nanošenje zaštitnog sloja. Vosak je najdostupnije rešenje i može štititi lak od UV zračenja, ptičjeg izmeta i drugih štetnih uticaja u trajanju od tri do šest meseci. Za dugotrajniju zaštitu, profesionalno poliranje može pružiti efekat koji traje i do godinu dana.
Važno je napomenuti i da se oštećenja laka, poput ogrebotina od kamenčića, treba sanirati što pre, najčešće pomoću korekcionih olovaka, kako bi se sprečilo dalje propadanje površine.
Kurir Biznis/Bizportal