VEOMA PRIJATNO IZNENAĐEN

SRPSKI PAVILJON PRIVUKAO PAŽNJU Dimitri Kerkentzes: EXPO je investicija celog sveta, a ne samo organizatora

Dragan Kujundžić Dimitri Kerkentzes

Svetska izložba EXPO 2025, na veštačkom ostrvu Jumešima u zalivu Osake, od prvog dana beleži veliku posećenost.

Jedan od najinteresantnijih i najzelenijih paviljona na ovoj manifestaciji je srpski. Osim posetilaca koji strpljivo čekaju u redu da bi videli kako Srbija gleda na društvo budućnosti idući u susret EXPO 2027 Beograd, srpski paviljon privukao je pažnju i visokih zvaničnika Međunarodnog biroa za izložbe.

Dimitri Kerkentzes generalni sekretar ove organizacije koja se bavi nadgledanjem i regulisanjem međunarodnih izložbi, bio je oduševljen izgledom i programom srpskog paviljona. Naročit utisak na njega ostavio je način na koji je uvezan sa centralnom temom prve međunarodne izložbe na Zapadnom Balkanu „Igra(j) za čovečanstvo: sport i muzika za sve“.

- Veoma prijatno me je iznenadilo kako ste iskoristili temu izložbe u Osaki ’Dizajniranje budućeg društva za naše živote’ da predstavite svoju perspektivu budućnosti u susret 2027. godini, kada ćete vi prvi put biti domaćini međunarodne izložbe. Ceo paviljon je unikatan, posvećen igri, a to nisam viđao često. Ovo je odlična priprema za vaš EXPO. Imate sjajnu priču i siguran sam da ćete ne samo privući veliku pažnju posetilaca ovde, već i da ćete inspirisati svet da poseti Srbiju za dve godine - istakao je Kerkentzes i dodao da su međunarodne izložbe najbolja prilika da se sve zemlje ujedine oko istog cilja.

- Japanci imaju dugu tradiciju organizovanja međunarodnih izložbi budući da su do sada organizovali pet EXPO-a. Svet je sada ponovo okupljen u Japanu kako bi se potražila rešenja za bolje sutra celog čovečanstva. Uvek su nepogrešivo okupljali svet u pravom trenutku, kada je to bilo najpotrebnije. Ono što ovde u narednih šest meseci posetioci budu osetili i o čemu budu razgovarali, biće još značajnije istaknuto u Beogradu 2027. godine. Verujem da će ta njihova osećanja biti dodatno pojačana kada za dve godine budu u zemlji koja nikada do sada nije bila domaćin neke međunarodne izložbe - rekao je Kerkentzes.

Govoreći o razlikama između Svetskih i Specijalizovanih izložbi, oko čega ponekad postoje zabune u javnosti, Kerkentzes je istakao da je ključ u njihovim sličnostima, a ne razlikama.

- Razlika je praktično samo u trajanju, pa će EXPO u Osaki trajati šest meseci, a u Beogradu tri meseca. Ono što je sigurno jeste da apsolutno nema razlike u njihovoj važnosti. Svaki EXPO je u tom pogledu jednak – na njima se, bez obzira na veličinu zemlje organizatora, okuplja ceo svet i nema razlike u značaju, porukama, niti zemljama učesnicama. Ubeđen sam da će Srbija biti veoma uspešan domaćin Specijalizovane izložbe. Imajući u vidu trenutno interesovanje među zemljama za dolazak u Beograd, može se zaključiti koliko je EXPO 2027 zapravo važan - dodao je Kerkentzes, pritom objasnivši da prilikom organizacije svake međunarodne izložbe postoje gotovo identični izazovi.

- Svaka zemlja domaćin EXPO izložbe se suočava sa, manje-više, istim izazovima i između njih ne postoje neke značajnije razlike. Mahom se tiču izgradnje same lokacije i prateće infrastrukture, kako bi EXPO bio dostupan i pristupačan svim zainteresovanim učesnicima. Zbog velike posećenosti, aerodromi moraju biti spremni, gradovi moraju biti prilagođeni događaju na svim poljima kako bi odgovorili na povećan priliv ljudi i njihove potrebe - naveo je Kerkentzes i istakao da je možda najveći izazov taj da zemlje osete da je EXPO vredan investicije.

- Investicija koju napravite ili investicija koju sada Japan pravi, vraća se kroz turizam, indirektne poreze, kroz troškove zemalja učesnica i posetilaca, tako da se može reći da je EXPO investicija celog sveta, a ne samo organizatora. On je ujedno i prilika da pokažete svetu šta sve Srbija ima - zaključio je Kerkentzes.

EXPO 2027 biće održan u Beogradu od 15. maja do 15. avgusta 2027. godine, a očekuje se da će srpska prestonica tokom 93 dana trajanja manifestacije privući više od četiri miliona posetilaca iz celog sveta.

biznis.kurir.rs