mnoge je ostavio bez daha

POZNATI KINESKI MODEL VIDELI I SRBI: Privukao mnogo pažnje na Sajmu automobila, premašena očekivana potražnja

Shutterstock

U svetu je osetna sve oštrija dominacija kineskih EV proizvođača koji su se, čini se, preko noći probili na tržište Evrope.

Renomirane kompanije iz Nemačke, Francuske, Italije i ostalih država na to nisu bile spremne. Azijska zemlja je letos ostvarila i rekord kada je reč o prodajnom udelu na Starom kontinentu, i to uoči uvođenja evropskih carina. Kineska (električna) vozila doživljavaju ekspanziju i u Srbiji, pa je tim povodom istražena ponuda i potražnja na ovogodišnjem 56. Međunarodnom sajmu automobila u Beogradu.

Menadžeri i prodajni savetnici sa svih štandova kineskih vozila koje smo obišli saglasni su u jednom - ovoliko interesovanje niko nije očekivao, svi najtraženiji modeli su kaparisani, a u postupku je nabavka novih modela.

Na domaćem tržištu su zasada najviše prisutni brendovi Lynk & Co, MG Motor, Chery, Great Wall, Geely, Farizon, novost je i to da kineski JMEV gradi fabriku električnih vozila u Srbiji, sa ciljem da izvozi u EU bez carina. Na licu mesta, na sajmu, ove godine smo primetili i BAIC, brend koji bi posve mogao da oduševi taksiste. Po kvalitetu, veličini, paketima, performansama i cenama - čini se da Srbija uvozi raznolike kineske modele.

Ubedljivo najtraženiji model brenda Lynk & Co je 02, sa dosegom do 445 kilometara i brzim punjenjem za svega 30 minuta. Ovo je njegov debi u Srbiji, a prvi put je prikazan u Evropi pre mesec dana i potpuno je električan. Postoje dva paketa opreme za ovaj automobil, čija je puna cena za 02 More 39.900 evra, a za 02 Core 35.990 evra. Međutim, sajamska cena kreće od 25.900 evra, ako uzmemo u obzir državnu subvenciju od 5.000 evra.

BYD konačno u Srbiji

Verovatno najpoznatiji kineski proizvođač automobila i ljuti rival američke Tesle Ilona Maska, stigao je pre sedam dana zvanično u Srbiju, iako se teren za to pripremao duže. BYD (Build Your Dreams) u svetu se nalazi u neviđenoj ekspanziji, a samo prošle godine je prodao 3.740.930 modela koji koriste novu energiju (engl. new energy vehicles, NEV). To uključuje skup vozila pokretanih električnim ili plagin hibridnim pogonom.

TDV Automotive je glavni uvoznik za tržišta Srbije i Crne Gore, a na Sajmu su ove godine prikazali električna, plagin (veća baterija od klasičnih hibrida) i hibridna vozila.

- Budući da smo imali predstavljanje brenda BYD u Srbiji tek pre nedelju dana, naša očekivanja vezana za potražnju su apsolutno premašena - navode iz TDV-a za Bloomberg Adriju.

Najpopularniji modeli:

  • Ulazni model je ATTO 2, kompaktni SUV dužine 4,3 metra sa početnom sajamskom cenom 25.490 evra pa do 27.490. Ovaj model pokreće elektromotor snage 174 KS, a baterija ima kapacitet 45,1 kWh i trebalo bi da obezbedi domet od oko 300 kilometara.
  • Klasu iznad je Seal U DM-i, porodični SUV sa jedinstvenim Super DM hibridnim sistemom koji kombinuje benzinski i električni motor, čime dostiže domet od preko 1.000 kilometara. Njegova cena u sajamskoj ponudi je 34.990 evra, odnosno 39.990 evra za model sa pogonom na sva četiri točka.
  • Najpopularniji na Sajmu bio je UV SEALION 7, koji dostiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekundi, a omogućava domet na električni pogon do 502 km. Izuzetne performanse i praktičnost upakovani su u futuristički dizajn i sve to dolazi u rasponu cena od 44.590 do 50.590 evra, bez uračunatog sajamskog popusta od 1.000 evra.

biznis.kurir.rs/Bloomberg adria