NOVI POTRES U NEMAČKOJ AUTO-INDUSTRIJI, NA REDU JE BMW! Proizvođaču automobila iz Minhena opala zarada za trećinu
Nemačka auto-industrija beleži pad nakon godina ogromnih prihoda. Iako kompanije poput BMW-a i dalje dobro zarađuju, pad prihoda nije zanemarljiv.
Minhenski proizvođač automobila mora da se pomiri s padom profita za prošlu finansijsku 2024. godinu. Nakon oporezivanja, kompanija je zaradila 7,7 milijardi evra, piše Dojče vele.
To zvuči mnogo, ali predstavlja pad od 37 odsto u poređenju s prethodnom godinom. I to je već drugi veliki pad. Pored slabijih prodaja u Kini, u Minhenu se suočavaju i sa problemima sa kočnicama koje je isporučivao dobavljač Kontinental.
Prodaja je takođe pretrpela značajan pad: 142 milijardi evra predstavlja minus od 8,4 odsto. Ipak, u tekućoj godini, BMW očekuje povećanu potražnju. Uprkos „izazovnoj“ situaciji i nedavnim povećanjima carina od strane SAD, predstojeći prihod pre oporezivanja trebalo bi da se vrati na nivo iz 2024. godine. BMW nije izneo prognozu za profit nakon oporezivanja.
U dubokoj krizi?
BMV nije jedini kome pada profit. I druga dva velika nemačka automobilska koncerna, Folksvagen i Mercedes-Benc, prijavili su sličan pad. Folksvagen beleži pad od 31 odsto (12,4 milijarde evra), a Mercedes od 28 odsto (10,4 milijarde evra). I oni se žale, između ostalog, na teško poslovno okruženje u Kini.
Da li su nemački proizvođači automobila u dubokoj krizi? To zavisi od toga iz koje perspektive se posmatra: iz perspektive novca ili budućnosti.
Da bi se pravilno procenila finansijska situacija, potrebno je proširiti pogled. Trenutne rezultate ne treba porediti samo s poslednjih nekoliko godina, objašnjava stručnjak za industriju automobila Frank Švope, koji predaje na Visokoj školi za mala i srednja preduzeća u Kelnu i Hanoveru.
- Trenutno vidimo normalizaciju nakon posebne situacije sa profitima koji nisu bili poznati do sada. Nakon prvog pada izazvanog pandemijom korone 2020, u narednim godinama – naročito zbog nestašice čipova i vozila – gotovo da nije bilo popusta i došlo je do pomeranja ka skupljim modelima – objašnjava Švope.
- To je proizvođačima poput Folksvagena, Mercedesa ili BMW-a donelo izuzetno visoke marže, koje inače nisu bile moguće.
To se može videti i u brojkama BMW-a: dosadašnji rekordni profit od 18,6 milijardi evra zabeležen je 2022. godine. U 2021. i 2023. bio je veći od 12 milijardi evra. U poređenju s tim, trenutni rezultat izgleda loše.
Kurir Biznis/Bizportal.rs