NEMAČKI AUTO-GIGANT SPREMA PRAVO ČUDO: Vozila će biti daleko izdržljivija, zadaje ogroman zadatak i ostalima
Nemački gigant pokrenuo je testiranje električnih vozila sa voznim dometom od 1.000 kilometara.
Reč je o najnovijoj litijumskoj tehnologiji solid state baterija čija istrajnost je dalekometnija od dosadašnjih klasičnih modela.
Probe sa ovom baterijom su do danas bile ograničene samo na labaratorijske eksperimente, a Mercedes je sada počeo testiranje i u putnim uslovima.
Litijum-metal solid state baterija početno se ograničeno koristi u testnoj fazi „blago modifikovanog“ modela EQS. Baterija funkcioniše, kako kažu u kompaniji, tako što se prilikom punjenja materijali šire, dok trošenje skuplja kapacitete.
Litijum-metal je nova anoda u ovoj bateriji i bazirana je na upotrebi čvrstih umesto tečnih elektrolita, što povećava i njenu sigurnost. Siju Huang, izvršna direktorka kompanije koja je razvila ćelije za ove baterije, smatra istorijskim uspehom integrisanje litijum-metal solid state baterije u serijska vozila, te da njenim korišćenjem Mercedes postavlja novi standard za celu automobilsku industriju.
Za Srbiju je posebno zanimljivo što se predsednik Aleksandar Vučić sredinom prošle godine sastao sa Olom Kalenijusom, čelnikom Upravnog odbora Mercedes-Benc Grupe. Razgovor je protekao u temi prednosti i izazova prilikom proizvodnje električnih automobila, a govorilo se i o najvišim svetskim standardima na kojim Mercedes insistira, a koje je Srbija spremna ispuniti.
Zemlja je industrijskim gigantima interesantna zbog svojih rezerva litijuma, prvenstveno ogledanih kroz projekat „Jadar“. Šansa za sve proizvođače leži u mogućnosti integrisanja svih delova priče o zelenoj tranziciji u auto industriji. Mercedes kontinuirano radi na sistematskom razvijanju lanca proizvodnje i snabdevanja baterijama kako bi ostvarili cilj prelaska isključivo na električna vozila do 2030. godine.
Oni su priču zaokružili na tri kontinenta, a ako se prototipnim testiranjima litijum-metal solid state baterija bude pokazala efikasnom, oko čega su stručnjaci izuzetno optimistični, onda će kompanija morati značajno da proširi svoj lanac vrednosti u proizvodnji električnih automobila, što je neraskidivo povezano sa industrijom litijuma koja je u ubrzanom povoju.
Markus Šefer, izvršni tehnološki direktor u Mercedesu, povodom same baterije kaže: „Njen razvoj na nivou serijske automobilske proizvodnje potvrđuje našu posvećenost inovacijama i održivosti“.
Realno je očekivati da će ovo kompaniju podstaknuti na nova ulaganja, a Srbija se sa svojim litijumom iz projekta „Jadar“ pozicionira kao veoma interesantna destinacija, u sve uzavrelijem geopolitičkom nadmetanju za kritične minerale.
Letos je predsednik Vučić bio optimističan oko odnosa između Srbije i Mercedesa: „Izrazio sam uverenje da je ovo tek početak saradnje sa čuvenim Mercedes-Bencom, koji će u našoj zemlji imati odgovornog i ozbiljnog partnera i domaćina, kao i sve uslove za dodatni razvoj i širenje poslovanja“. Revolucionarni tehnološki razvoj litijumske baterije prava je prilika za novo produbljivanje postojećih veza.
BiznisKurir.rs