ne postoji drugi izlaz

PRODAJE SE PEPKO?! Zbog 800 prodavnica gube milione, žele da ih otkače na svaki način - Skupo plaćaju krah

Shutterstock

Evropski diskont Pepco Group saopštio je u četvrtak da razmatra sve strateške opcije za odvajanje svog posrnulog poslovanja.

Nisu zadovoljni sa poslovanjem 825 prodavnica u Poundlandu u Velikoj Britaniji tokom ove godine, uključujući i moguću prodaju.

U saopštenju, uoči Dana tržišta kapitala, grupa koja je kotirana na Varšavskoj berzi, a koja takođe poseduje brendove Pepco i Dealz, navela je da će se fokusirati na brend Pepco kao "jedini budući format i pokretač profita grupe".

Pepco je u decembru saopštio da razmatra opcije za lanac Poundland nakon što je knjižio 775 miliona evra (837 miliona dolara) troškova umanjenja vrednosti, što je grupu dovelo do godišnjeg neto gubitka od 662 miliona evra.

Grupacija, čije su akcije pale za 6% na godišnjem nivou, rekla je da se strateški povlači iz sektora robe široke potrošnje (FMCG) kako bi se više fokusirala na Pepcov posao sa odećom i opštim robama sa višim maržama i mogućnostima za "beli prostor" u srednjoj, istočnoj i zapadnoj Evropi.

Pepco grupa najavila stratešku viziju razvoja brenda Pepco

Pepco grupa, maloprodajni lanac s fokusom na rast i diskontne proizvode, koji poseduje brendove Pepco i Dealz u Evropi i Poundland u Velikoj Britaniji, najavio je stratešku viziju razvoja Grupe. Predstavljanje za investitore održano je tokom Dana tržišta kapitala 6. marta 2025.

• Fokus na brend Pepco kao jedini budući format i glavni pokretač prihoda Grupe
• Iskorišćavanje prednosti Pepco-ove cenovne liderske pozicije, ponude odeće i robe široke potrošnje s višom maržom, te prilika za širenje na tržištima Centralne, Istočne i Zapadne Evrope
• Generalni direktor Grupe, Stephan Borchert, preuzima odgovornost za vođenje Pepco brenda

Brend Pepco generiše najveći deo prihoda Grupe i donosi najviši povrat na kapital. Grupa planira dalju izgradnju ovog snažnog temelja, s ciljem stvaranja jedinstvenog panevropskog formata. Osnovni Pepco biznis u centralnoj i istočnoj Evropi ostaje ključni pokretač Grupe i generisao je većinu EBITDA rezultata Grupe u fiskalnoj 2024.

Grupa vidi značajan prostor za otvaranje novih prodavnica i nastavak rasta Pepco formata u centralnoj i istočnoj Evropi, kao i u odabranim zapadnoevropskim zemljama, uključujući Španiju i Italiju. Takođe, prepoznaje priliku za poboljšanje lojalnosti kupaca, analitike podataka i interakcije sa potrošačima kako bi bolje razumeli kada, kako i zašto kupuju u Pepcu.

Stefan Borše, izvršni direktor Pepco grupe je izjavio:

- Preduzimamo jasne strateške korake da se fokusiramo na brend Pepco kao jedini budući format, odmičemo se od FMCG sektora i stvaramo jednostavniji poslovni model koji se oslanja na proizvode s višom maržom, poput odeće i opšte robe. Pepco će nastaviti da bude pokretač prihoda Grupe, a njegova jaka ponuda i cenovno liderstvo pružaju mu značajne mogućnosti za dalji profitabilan rast u centralnoj i istočnoj Evropi, kao i na odabranim zapadnoevropskim tržištima. Naš najnoviji period poslovanja – sa stalnim rastom Pepco prodaje na postojećim lokacijama – potvrđuje snagu brenda i opravdava naš fokus na poslovanje koje čini najveći deo prihoda Grupe i donosi najviši povrat na kapital.

U drugom finansijskom kvartalu, koji traje do sada, ukupna prodaja na postojećim lokacijama porasla je za 1,5% u periodu od 8 nedelja do 2. marta 2025. godine. Jak učinak Pepca i Dealza neutralisan je izazovima s kojima se suočava Poundland. Pepco grupa ostaje uverena da će ostvariti profitabilan rast tokom godine, podstaknut daljim operativnim poboljšanjima i unapređenjem osnovne ponude za kupce, uz nastavak snažne bruto marže. Grupa očekuje da će Pepco poslovanje ostvariti rast osnovne EBITDA (IFRS 16) u fiskalnoj 2025. godini na visokom jednocifrenom nivou.

biznis.kurir.rs/Seebiz