TRAŽE IZLAZ

UKIDAJU 3.000 RADNIH MESTA DA BI BILI KONKURENTNIJI! Nemački dobavljač auto-delova reže troškove na istraživačkim poslovima

gualtiero boffi / Alamy / Alamy / Profimedia

Nemački dobavljač delova Continental planira da ukine još 3.000 radnih mesta na istraživačkim i razvojnim poslovima u svojoj automobilskoj diviziji do kraja 2026. godine, pri čemu će više od polovine otpuštanja pogoditi fabrike u Nemačkoj.

Kompanija je saopštila da će njena fabrika u Nirnbergu biti zatvorena, a teško su pogođeni i drugi objekti u nemačkim pokrajinama Hesen i Bavarska.

Pre godinu dana, Continental je najavio niz rezova kao deo napora za smanjenje troškova. U to vreme je rečeno da će 7.150 radnih mesta biti ukinuto u automobilskoj diviziji, pri čemu će 5.400 tih rezova pogoditi administraciju, a 1.750 sektore u razvoju.

Continental je saopštio da su ranije najavljena smanjenja sada sprovedena od 80 do 90 odsto. Poslednjom najavom, ukupan broj otpuštanja u kompaniji sada je preko 10.000.

Ukupno 480 radnih mesta biće ukinuto i u softverskoj podružnici kompanije Continental Elektrobit, od čega je 330 u Nemačkoj. Portparolka Elektrobita nije navela više detalja o planiranim lokacijama gde će biti sprovedeni rezovi.

Oko deset odsto od 31.000 Continentalovih istraživačkih i razvojnih poslova širom sveta biće ukinuto u okviru programa uštede. Portparol Continentala rekao je da je cilj kompanije da dodatno smanji potrošnju na istraživanje i razvoj na manje od deset odsto prometa do 2027. godine.

Kompanija je saopštila da namerava ukidanje radnih mesta učini što je moguće više društveno odgovornim. U planu je da se na mesto radnika koji daju otkaz ili idu u penziju ne zapošljavaju novi radnici.

Menadžment Continentala će sada pregovarati o detaljima sa predstavnicima zaposlenih i sindikata, saopštila je kompanija.

Portparol Continentala rekao je da su dodatna smanjenja broja radnih mesta neophodna jer izazovni tržišni uslovi znače da kompanija neće ispuniti finansijske ciljeve uprkos ranijim smanjenjima.

"Ponuda tehnologije orijentisana na budućnost je od ključnog značaja za našu kompaniju“, rekao je izvršni direktor Continentala za automobilsku diviziju, Filip fon Hiršit (Philipp von Hirschheydt), u saopštenju za javnost. Hiršit je rekao da će kompanija nastaviti da „značajno ulaže u istraživanje i razvoj u narednim godinama“, iako želi da poboljša „konkurentnu snagu u interesu održivog tržišnog uspeha“.

Predstavnici radnika oštro su kritikovali taj potez. „Duboko smo zabrinuti da će duboki rezovi u istraživanju i razvoju u automobilskoj industriji eskalirati u sveobuhvatno restrukturiranje“, rekao je u saopštenju Majkl Iglhot (Michael Iglhaut), čelnik Generalnog radničkog veća Continentala. „Ukidanje radnih mesta i smanjenje troškova po svaku cenu“ nije održiva strategija za budućnost, rekao je on.

„Namerno krvarenje nemačkih lokacija“ slabi celu automobilsku diviziju kompanije, koju Continental planira da izdvoji ove godine.

U decembru je Continental najavio planove da izdvoji sektor nabavke, koji se godinama bori sa finansijskim gubicima, i uvrsti ga na berzu kao posebnu kompaniju. Akcionari kompanije tek treba da odobre taj plan na predstojećoj generalnoj skupštini Continentala. Ukoliko investitori odobre, inicijalna javna ponuda na berzi za podelu pod novim imenom mogla bi da se održi do kraja godine.

Kurir Biznis/Biznis.rs