POZNATO KOLIKO JE BOJKOT TRGOVINSKIH LANACA IMAO EFEKTA? Evo kada će konkretni finansijski rezultati biti dostupni!
Inače, bojkotu se priključilo još nekoliko zemalja u regionu, s obzirom na to da je akcija u Hrvatskoj dovela do smanjenja prometa za oko 50% u samo jednom danu. Konkretni finansijski rezultati o našoj zemlji, kako kažu nadležni, biće dostupni narednih dana.
Prošlog petka Udruženje za zaštitu potrošača "Efektiva" pozvalo je građane na bojkot velikih trgovinskih lanaca zbog visokih cena. Cilj je bio da se ukaže na nezadovoljstvo i izvrši pritisak na trgovce, a koliko je bojkot u praksi zaista imao efekta istraživala je Kurir televizija.
Tri dana nakon masovnog bojkota trgovinskih lanaca, svi nestrpljivo čekaju da čuju njegov ishod. U međuvremenu, građani poručuju da su spremni da nastave sa uzdržavanjem od kupovine ukoliko cene ostanu iste.
- Za dva dana nisam ništa primetio, a sad sam posle dva dana ušao u ovako neku radnju, uglavnom sam ono - pijaca, i ako mi treba neko meso - mesara i to je to.
- Jeste se snizilo, ne sve naravno, ali ionako smo navikli kao budale samo da kupujemo šta je na sniženju - rekli su neki od građana.
Udruženje "Efektiva" najavilo je da će, u zavisnosti od rezultata bojkota, planirati dalje akcije. Takođe, veruju da će efekti biti dugoročni, a Jovan Ristić je rekao:
- Da nismo optimistični, ne bismo ovo ni radili. Ono što mogu da kažem, da ne bi bio uspeh da mi sad vidimo da su oni stavili popuste, nije ideja da se ovo pretvori u njih, ne, već obaranje cena, obaranje marže, obaranje cena, to je jedini pravi rezultat. Znači, to bi bilo zamazivanje očiju.
Potrošačima nije potrebno veliko ekonomsko predznanje da bi shvatili da su cene previsoke. Da nije u pitanju samo subjektivan osećaj, potvrdila je i statistka prosečnih bruto marži namirnica.
- Marže u razvijenim ekonomijama sveta, da ne pominjemo Evropsku uniju, tamo se one kreću od 15, pa negde do 20-25 odsto. Kod nas tek počinju od 25 odsto, pa idu do preko 40. Imate dva načina da zaradite. Jedan je da imate visoku cenu, a drugi je da imate nižu cenu, a veći obrt. Naši su se očigledno odlučili za manji obrt, a više cene - rekla je za Kurir Radojka Nikolić, ekonomista.
Inače, bojkotu se priključilo još nekoliko zemalja u regionu, s obzirom na to da je akcija u Hrvatskoj dovela do smanjenja prometa za oko 50% u samo jednom danu. Konkretni finansijski rezultati o našoj zemlji, kako kažu nadležni, biće dostupni narednih dana.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs