STIGLO OBAVEŠTENJE O PROMENI RAČUNA, PA OSTALI BEZ PARA: Prevarili firmu za više od 16.000 €, a da nisu ni trepnuli - Napravili totalnu pometnju
Prevara se dogodila u decembru 2024. godine, kada je firma iz Garešnice putem elektronske pošte primila obaveštenje o promeni banke i broja računa firme sa sedištem u Italiji, s kojom posluju već 30-ak godina.
U lažnom mejl obaveštenju, firma iz Garešnice je "upućena" da uplate za isporučenu robu vrše na novi račun, što su i učinili u dva navrata, uplaćujući više od 16.000 evra za isporučenu robu. Naknadno, u telefonskom kontaktu s predstavnikom firme iz Italije, shvatili su da nije bilo promene računa i da je reč o prevari, saopštila je bjelovarsko-bilogorska Policijska uprava.
Firma iz Garešnice podnela je prijavu za štetu. Sledeće je sprovođenje kriminalističkog istraživanja kako bi se utvrdile sve okolnosti događaja, dodaju iz policije.
Obaveštenje o promeni bankovnih podataka potrebno je potvrditi kroz postojeće kanale komunikacije.
Iz MUP-a su ponovo pozvali građane na oprez i dali nekoliko saveta za prevenciju poslovnih prevara.
Svako obaveštenje o promeni bankovnih podataka potrebno je potvrditi kroz postojeće, već potvrđene kanale komunikacije sa poslovnim partnerima.
Firma bi takođe trebalo da ima jasno definisane korake za proveru verodostojnosti takvih zahteva, kao što su ovlašćene osobe za komunikaciju o finansijskim pitanjima, ističe policija.
Posebno je važno, dodaju, redovno edukovati zaposlene kako bi znali da prepoznaju sumnjive zahteve i razumeli važnost sprovođenja dodatnih provera, čak i kada se komunikacija čini autentičnom.
Kod većih novčanih transakcija, preporučuje se uvođenje dodatnih sigurnosnih mera, poput direktnog telefonskog kontakta sa pouzdanom osobom u partnerskoj firmi pre izvršenja uplate.
Provera kroz više različitih komunikacijskih kanala može značajno smanjiti rizik od prevare, naglašavaju iz policije.
BiznisKurir/Fenix-magazin