tajne zanata

6 NAJVAŽNIJIH BIZNIS LEKCIJA MIROSLAVA MIŠKOVIĆA: Poznati srpski biznismen otkrio kako i loša odluka može da dovede do uspeha

Dragana Udovičić

Sredinom oktobra u knjižarama se pojavila druga knjiga osnivača Delta Holdinga Miroslava Miškovića, pod nazivom "Tajne zanata". Posle knjige "Ja, tajkun" i ova je izazvala veliku pažnju javnosti i u štampi je već drugo izdanje.

Za razliku od "Ja, tajkun", koja je neka vrsta autobiografije jednog od najbogatijih ljudi na Balkanu, "Tajne zanate" predstavljaju neku vrstu biznis bukvara. Namenjena je svima onima koji su "duboko" u biznisu ili tek počinju, ali nudi savete i onima koji tek stvaraju karijeru. Kroz 33 priče Mišković govori o stvaranju, građenju i prodaji biznisa, o liderima, mladima, budućnosti.

1. Kupi - prodaj

"Iako je uvreženo mišljenje da je osnovni postulat trgovine i čitavog biznisa kupiti jeftino i prodati skupo, ja zastupam drugačiji pristup. Smatram da je najbolje kupiti skupo, jer si onda gotovo siguran da si kupio dobro".


2. O promenama

"Nije logično da jedan biznis držiš 30 godina i da ga pritom ne menjaš. Čak i ako je taj biznis najbolji i najuspešniji, menja se tržište na kome radiš. Ili ćeš propasti, ili će te prestići drugi".

Jakov Simović/Promo 


3. Start i finiš

"U mladosti sam se aktivno bavio atletikom, sprinterskim disciplinama. Taj sport me naučio koliko je važan dobar start, koji donosi prednost u prvih deset metara. Ali pobeda se osvaja na stotom metru. Start je najčešće stvar talenta, pobeda je isključivo stvar posvećenosti i treninga".


4. O neodlučnim liderima

"Uvek govorim da je i loša odluka bolja nego da odluke nema. Odlaganje rešenje i ostavljanje stvari u nejasnom stanju u poslu je nedopustivo. Prelomiti u situaciji koja traži odluku ozbiljan je test za jednog poslovnog čoveka".


5. Vizija

"Ne verujem u biznis koji nema viziju. Posao bez vizije nema svoj smisao. Vizija bez strategije je rizična, a strategija bez taktike neefikasna".


6. Šahovska partija

"Rezultat šahovske partije se broji na kraju. U njoj je nekad potrebno podneti žrtvu da bi se ostvario dugoročni cilj. Nekad je žrtva pešak, a nekad i figura veće vrednosti".

Biznis.kurir.rs/Bonitet