da li će biti serijske proizvodnje

DA LI ĆE OSTAVKA PRVOG ČOVEKA "STELLANTISA" UTICATI NA PROIZVODNJU "PANDE" U KRAGUJEVCU: Kurir Biznis otkriva planove fabrike za narednu godinu

Zorana Jevtić

I pored ostavke generalnog direktora kompanije Stellantis, Karlosa Tavareša, proizvodnja električnih Pandi u Kragujevcu neće biti dovedena u pitanje. Fabrika već sada uveliko pravi novi model, a sa traka dnevno izađe na desetine vozila. Kurir biznisu je u Fijatu rečeno da za sada sve ostaje po planu.

Sada već bivši generalni direkor se, kako tvrde u italijanskoj kompaniji, na ovakav potez odlučio nakon pada profita i slabljenja prodaje u SAD. Tavareš napušta funkciju ranije nego što se očekivalo zbog neslaganja oko budućnosti kompanije sa odborom i nekim akcionarima. Stellantis je, međutim, potvrdio da ostaje pri finansijskim projekcijama za ovu godinu.

Kompanija je u međuvremenu objavila da je njen Upravni odbor prihvatio ostavku Tavareša, a da će proces imenovanja novog stalnog glavnog izvršnog direktora biti završen u prvoj polovini 2025. godine. Novim Prelaznim izvršnim odborom predsedavaće predsednik Džon Elkan.

Predsednik Samostalnog sindikata Fijat krajsler automobili Srbija (FCA) Saša Đorđević je u razgovoru za Kurir Biznis rekao da još uvek nije poznat tačan datum početka serijske proizvodnje u kragujevačkoj kompaniji.

- Za sada ni menadžment firme ne izlazi sa podacima o tome koliko se dnevno vozila proizvodi na trakama. Vrlo je važno naglasiti da je proizvodnja počela i da se uveliko sledi isplaniran i trasiran put kojim je krenula Fiat Panda - rekao je on.

Dodaje da se masovnija proizvodnja priprema, ali da se moraju stvoriti uslovi, kao i da se pripreme svi koji sa kragujevačkim Stelantisom sarađuju, kako bi na vreme krenule dostave potrebnih materijala i delova, da ne bi dolazilo da zastoja u radu.

Planira se da radnici rade u tri smene, kao i da vremenom bude povećan broj zaposlenih, koji će kako kaže Đorđević, proći sve potrebne obuke kako bi pravovremeno bili upoznati sa celokupnim procesom.

- Trenutno je zaposleno 800 radnika i zapošljavaju se novi. On se nada da će vremenom i infrastruktura biti poboljšana i da će modeli proizvedeni u Kragujevcu moći da se pune na svakom koraku.

Prema procenama, model „fijat grande pande" kod nas bi mogao da košta 18.000 evra, a spada u automobile B-segmenta ispod četiri metra dužine i prvi je u nizu modela nove porodice koja će svake godine lansirati novi model, sve do 2027.

Kod ovog modela spiralni kabl za punjenje se izdvaja kao jedno od najinovativnijih rešenja, čineći iskustvo punjenja lakšim i urednijim. To je prvo vozilo na tržištu koje uključuje integrisani kabl za punjenje, koji se uparuje sa standardnim onboard punjačem do sedam kilovata. Spiralni kabl ima posebno kućište ispod haube, što omogućava uštedu prostora u prtljažniku i podstiče praktičnu svakodnevnu upotrebu jer je lak za rukovanje i izbegava prljavštinu tradicionalnih kablova. Ovo rešenje se izdvaja po jednostavnom procesu - nakon otvaranja poklopca, drugi korak je da se kabl izvadi i poveže sa stanicom za punjenje. Kada je punjenje završeno, moguće je lako ga vratiti u kućište zahvaljujući
spiralnom obliku kabla.

ČINJENICE

- Dugačak je 3,99 metara
- Širok je 1,75 metara
- Visok je 1,57 metara
- Prtljažnik ima zapreminu od 361 litra
- Ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara