ZNATE LI KOJA JE ULICA NAJSKUPLJA NA SVETU? NIJE U NJUJORKU! Nalazi se na manje od dva sata leta od Beograda i prva je iz Evrope koja je ponela ovu titulu

EPA/Mateo Corner

Milanska ulica Via Monte Napoleone nadmašila je Petu aveniju u Njujorku i postala najskuplja trgovačka ulica na svetu, što je prvi put da se neki evropski grad našao na vrhu liste.

Zakupnine na ulicama u srcu italijanske finansijske prestonice skočile su za 11 odsto u poslednjih 12 meseci na 20.000 evra po kvadratnom metru pošto potražnja nadmašuje ponudu, navodi se u izveštaju grupe za nekretnine Cushman & Vakefield.

Poređenja radi, zakupnine na čuvenoj Petoj aveniji, koja pokriva ulice od 49. do 60., ostale su iste drugu godinu zaredom i iznose 2.000 dolara po kvadratnom metru (mereno američkim standardima, jedna stopa je jednaka 30 centimetara).

Iza prva dva mesta, londonska Nev Bond Street pretekla je Tsim Sha Tsui iz Hong Konga i zauzela 3. mesto, sa zakupninom od 1.762 dolara po kvadratnom metru. Avenue des Champs Elisees u Parizu zauzela je 5. mesto sa cenom zakupa od 1.282 dolara.

OVIH 10 ULICA NAJSKUPLJE SU ZA NAJAM NA SVETU
  • Via Monte Napoleone, Milano
  • Upper Fifth Avenue (49. do 60. Street), Njujork
  • Nev Bond Street, London
  • Tsim Sha Tsui, Hong Kong
  • Avenue Champs Elisees, Pariz
  • Ginza, Tokio
  • Bahnhofstrasse, Cirih
  • Pitt Street Mall, Sidnej
  • Mieongdong, Seul
  • Kolmarkt, Beč

"Via Monte Napoleone je veoma kratka u poređenju sa Petom avenijom ili ulicom Nev Bond, što pomaže da se povećaju kirije,“ rekao je Tomas Kasolo, šef maloprodaje kompanije Cushman & Vakefield za Italiju.

EPA/Mateo Corner 

Kao rezultat toga, vidi prostor za dalje povećanje stanarine.

"Prostor je veoma ograničen“, rekao je za CNN.

Nedostatak prostora - skuplji najam

Izveštaj prati zakupnine u 138 vodećih maloprodajnih destinacija u svetu već 34 godine.

"Ove lokacije se suočavaju sa velikom potražnjom za prostorom i ograničenom ponudom, čak i na inače izazovnom maloprodajnom tržištu“, kaže Robert Travers, šef maloprodaje za Evropu, Bliski istok i Afriku u kompaniji Cushman & Vakefield.

Luksuzni brendovi i brendovi masovnog tržišta "udvostručuju svoje obične prodavnice na vrhunskim lokacijama, jer konkurencija za pažnju potrošača pokreće potrebu za superiornim iskustvom kupovine i izlogom proizvoda“, rekao je on.

Stope slobodnih prostora su "ekstremno  niske" što rezultira skupim iznajmljivanjem.

Kurir.rs/Poslovni.hr./Prenela S. Č.