Od širenja tračeva do kašnjenja na sastanke, zaposleni često prave suptilne greške u interakciji sa kolegama. Iako se mnoge od ovih grešaka ne prave sa namerom da se bude nepristojan, one ipak mogu uticati na reputaciju osobe na poslu.
Srpski narod je poznato po svojoj druželjubivosti i humoru a radno mesto je mesto na kojem se provodi mnogo vremena pa se tokom radnog veka tu nalaze naši prijatelji, drugovi, poznanici pa čak i neprijatelji.
U duhu našeg naroda je izvesna doza strastvenosti koja često podrazumeva stvari koje se ne slažu sa lepim ponašanjem, poput tračarenja.
Biznis Insajder je razgovarao sa koučom etikete Marajom Gramet kako bi saznao šta treba izbegavati u interakciji sa kolegama a nas je interesevalo da li su to stvari koje i sami praktikujemo na radnom mestu. Evo šta je rekla.
Ne ogovarajte i ne tračarite sa kolegama - bez obzira koliko mislite da ste bliski
U trenutku, ogovaranje na poslu može izgledati kao prilika da se povežete sa kolegama. Međutim, Gramet je rekao da to na kraju nije odgovarajući način za povezivanje sa drugima.
- Razvijamo bliske odnose sa mnogim kolegama, ali još uvek postoji ta granica koju treba poštovati. Neprikladno je širiti bilo kakve glasine o drugim ljudima u kancelariji - rekla je ona.
Postoje teme koje treba izbegavati na radnom mestu
- Postoje određene teme koje treba rezervisati za mesta van posla. Ne bi trebalo da potežemo ništa što je previše lično, kao što su religija, politika, lične zdravstvene brige, izgled - bilo šta slično što bi moglo da prelazi tu granicu - navodi Maraja.
Važno je zapamtiti da neka pitanja mogu biti osetljiva za druge, pa stoga i neprikladna u profesionalnom okruženju.
- Čak i ako ste bliski sa nekim na poslu, i dalje morate da ostanete profesionalni u svojoj komunikaciji - kaže Gramet.
Nemojte kasniti na sastanke
Važno je poštovati tuđe vreme - a to počinje od tačnosti.
Prema Gramet, doći na vreme, bilo da prisustvujete sastanku ili držite sastanak. pokazuje poštovanje i da vam je stalo do svog posla.
- Biti tačan predstavlja vaš profesionalni imidž - rekla je.
Uzdržite se od zbijanja šala na račun drugih
Gramet navodi da je važno izbegavati zbijanje šale na račun drugih, jer nikad ne znate kako će šala biti primljena. Čak i ako je humor vaš omiljeni način komunikacije, važno je da budete oprezni sa onim o čemu se šalite pred kolegama.
- Nikada ne možete biti previše oprezni - rekla je ona za BI.
Obratite pažnju na govor tela kada komunicirate sa kolegama
Pored onoga što radite ili govorite na poslu, takođe je važno da vodite računa o svom govoru tela kada komunicirate sa drugima.
- Čak i više od reči koje izgovaramo ili tona koji koristimo, ljudi obraćaju veliku pažnju na govor tela. Kada komunicirate sa kolegama, želite da budete sigurni da vaš govor tela podržava vašu poruku, a ne da oduzima od nje ili stvara prekid u komunikaciji - navodi.
Prema njoj, neki primeri načina da budete savesni u pogledu govora tela na radnom mestu uključuju naginjanje napred tokom sastanaka da biste pokazali kada slušate ili nemate prekrštene ruke kada vam se neko obraća.
Da li mislite da su neka od ovih pravila pristojnog ponašanja u poslovnom okruženju previše kruta? Pišite nam u komentarima.
Kurir.rs/Telegraf Biznis/Prenela S. Č.