ZABRANILI IM DA UĐU U AVION ZBOG NEDOLIČNOG PONAŠANJA: Iza svega se krio drugi razlog - Nemačka avio kompanija kažnjena zbog diskriminacije putnika

Profimedia

Nemačka avio-kompanija Lufthanza kažnjena je sa rekordnih četiri miliona dolara (3,6 miliona evra) zbog postupanja prema grupi jevrejskih putnika koji su pokušali da se ukrcaju na let u Frankfurtu 2022. — najveću koju je ikada izdala protiv jedne avio-kompanije zbog kršenja građanskih prava.

Američko ministarstvo saobraćaja saopštilo je da je grupa od 128 putnika kojima je odbijeno ukrcavanje na let 2022. „svi nosili prepoznatljivu odeću koju obično nose pravoslavni Jevreji. Putnici, koji nisu putovali svi zajedno, rekli su istražiteljima da ih je Lufthanza greškom tretirala kao da su grupa pre nego što je svima odbila ukrcavanje na osnovu navodnog lošeg ponašanja pojedinaca.

Članovi posade Lufthanze rekli su da putnici nisu poslušali njihova uputstva da nose maske za lice i da se ne okupljaju u prolazima ili blizu izlaza za slučaj opasnosti. Njihovo navodno nedolično ponašanje dovelo je do toga da su putnici odbijeni da se ukrcaju na linijski let. Većina je ponovo rezervisana na let sledećeg dana.

Ministarstvo saobraćaja je tvrdilo da nije moglo da pronađe dokaze o nedoličnom ponašanju na osnovu putnika koje su intervjuisali za istragu, dodajući da članovi posade Lufthanze nisu uspeli da identifikuju pojedinačne putnike koji nisu poštovali pravila. Članovi posade su rekli da je to zbog velikog broja prekršaja i zato što su mnogi putnici zamenili mesta.

U to vreme, nemački mediji su izvestili da su neki putnici na letu odbili da nose maske za lice, a osoblje Lufthanze je tada blokiralo sve putnike koji su vidljivo identifikovani kao Jevreji sa njihovog povezivanja.

Prema saopštenju Lufthanze objavljenom 2022. godine, avio-kompanija se izvinila za incident i postigla neobjavljeno poravnanje sa većinom putnika. Lufthanza je dobila kredit od dva miliona dolara (3,6 miliona evra) za kompenzaciju koju je dala putnicima, prepolovivši kaznu.Avio-kompanija nije odmah odgovorila na zahteve za komentar.

Biznis.kurir.rs