Vozne karte će od 2025. biti skuplje, saopštili ministri saobraćaja saveznih zemalja. Tačna cena biće utvrđena na jesen, prenose nemački mediji. Uprkos očiglednom uspehu Deutschlandticket-a, koji, prema vladinim podacima, koristi jedanaest miliona ljudi u zemlji, cena će i dalje rasti.
Tačne brojke nisu poznate, a Udruženje putnika Pro Bahn saopštilo je da očekuju "srednjoročno" poskupljenje na 59 evra mesečno. Od 2025. godine, međutim, smatraju „prihvatljivim“ povećanje od samo pet evra, odnosno na 54 mesečno.
Kako pišu pojedini nemački mediji, pozivajući se na obaveštene izvore, karta bi mogla da poskupi i za više od deset evra. Službenik za saobraćajnu politiku upozorava na poskupljenje od pet do deset evra.
- Istraživanja pokazuju da će mnogi odustati ako cena poraste za deset evra. Tada biste završili sa još manjim prihodima nego ranije - upozorava stručnjak.
On se zalaže za uvođenje socijalne karte. Ovo sada postaje još važnije, jer je mnogima 49 evra već previše. Osim toga, političari bi trebalo da razmišljaju kako da mapu učine još privlačnijom.
- Na primer, povesti svoju porodicu sa sobom bi bila opcija. Tada bi bilo više razumevanja za poskupljenje - kaže stručnjak.
Nemačko socijalno udruženje se takođe slaže sa stručnjakom za transport:
- Mnogi ljudi jednostavno ne mogu priuštiti 49 evra – ili čak više. Savezne i državne vlade moraju stvoriti jedinstvenu ponudu u obliku socijalne kartice. Zato što je Nemačkoj potreban javni prevoz, kako u gradovima tako i na selu, koji omogućava mobilnost još većeg broja ljudi kroz vreme, kvalitet, bezbednost i pristupačnost i omogućava im da rade bez automobila.
Ekspert smatra da se rasprava o Deutschlandticketu mora prekinuti.
- Mapa je uspešna i mora biti pouzdana. Samo ako je izvesno da će ova karta i ubuduće biti dostupna, sve više ljudi će prelaziti na javni prevoz - smatra stručnjak.
Sa ovom konstatacijom se slaže i predsednik Sindikata železnice i transporta (EVG).
- Potrebna nam je pristupačna mobilnost kao i proširenje ponude, a pre svega više osoblja i više vozila. Prilikom povećanja cene ne bi trebalo da postoji „preventivna cena”, rekao je sindikalac.
Vladin poverenik za železnički saobraćaj poziva savezne države i transportna udruženja da više promovišu prodaju pretplata na karte. Iznad svega, potrebno je da zainteresuju više poslodavaca za radne kartice, rekao je za Augsburger Allgemeine. Mapa bi mogla pomoći kompanijama da postignu bolje klimatske otiske u svojim izvještajima o održivosti. Neki poslodavci već nude Deutschlandticket kao radnu kartu po sniženoj ceni od 34,30 evra.
Biznis.kurir.rs/fenixmagazin