Avion Er Srbije tipa ATR 72-600, deseti po redu, sa registarskom oznakom YU-ASC sleteo je danas na aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu i posle obaveznih procedura trebalo bi da uđe u saobraćaj Er Srbije u narednim danima, saopšteno je iz te kompanije.
U saopštenju se navodi da je dolaskom tog aviona, srpska nacionalna avio-kompanija "zaokružila u ovom trenutku proces modernizacije i proširenja svoje regionalne flote, započet u januaru 2022. godine".
Podseća se da je četiri aviona Er Srbije tipa ATR 72-600 sletelo na beogradski aerodrom u toku 2022. godine, dok su se još tri aviona pridružila 2023. godine, a osmi i deveti avion YU-ASF sletela su na beogradski aerodrom u aprilu i maju ove godine.
"Obnavljanje turbo-elisne flote bio je jedan od važnijih strateških ciljeva naše kompanije. Ranije korišćeni avioni tipa ATR 72-200 i ATR 72-500 postepeno su zamenjeni savremenijim letelicama tipa ATR 72-600. Uprkos komplikovanim tržišnim okolnostima, uspeli smo da nabavimo čak deset aviona istog tipa i tako unificiramo flotu. Sada je prosečna starost letelica u našoj regionalnoj floti devet godina, što je čini najmlađom u širem regionu Zapadnog Balkana", izjavio je generalni direktor Er Srbije Jirži Marek.
U saopštenju se navodi da avioni tipa ATR 72-600, koji čine regionalnu flotu Er Srbije, obavljaju letove na linijama srpske nacionalne avio-kompanije iz Beograda za Bolonju, Bari, Budimpeštu, Krakov, Ljubljanu, Prag, Sarajevo, Skoplje, Sofiju, Veneciju, Beč, Zagreb, Banjaluku, Bukurešt, Podgoricu, Tiranu, Niš, Tivat, Salcburg, Dubrovnik, Solun, Split, Rijeku, Varnu, Pulu, Zadar i Ohrid.
Dodaje se da se avioni tog tipa koriste i za realizaciju letova sa međunarodnih aerodroma u Nišu i Kraljevu, kao i da Er Srbija iz Kraljeva leti do Istanbula, Soluna i Tivta, a iz Niša do Beograda, Ljubljane i Atine.
Najnovije pojačanje u floti Er Srbije, letelica ATR 72-600 registarske oznake YU-ASC ima devet godina i konfiguraciju od 72 sedišta marke "Geven Prestige", koja putnicima omogućavaju veći komfor i udobnost.
Opremljena je sa dva turboprop motora PW127M, dugačka je 27,17 metara i ima raspon krila od 27,05 metara.
Najveća brzina koju može dostići tokom krstarenja iznosi oko 500 kilometara na sat, dok je maksimalni dolet sa punim kapacitetom oko 1.500 km.
U boje i oznake srpske nacionalne avio-kompanije letelica je ofarbana u Tuluzu, a od 10. maja bila je u proceduri primopredaje i tehničkih kontrola u Francuskoj, navodi u saopštenju Er Srbija.
Kurir.rs/Beta/Preneo: D. P.