Britanski Unilever saopštio je da će odvojiti svoju poslovnu jedinicu za proizvodnju sladoleda, dom popularnih brendova kao što su Magnum i Ben & Jerry’s, ali i otpustiti oko 7.500 zaposlenih usled novog plana za uštedu troškova.
Investitori su dobro odreagovali na ovu objavu, a akcije jedne od najvećih svetskih kompanija u sektoru robe široke potrošnje, u utorak su u jednom trenutku porasle za skoro šest odsto.
Takozvani “spinof”, odnosno izdvajanje proizvodnje sladoleda u zasebnu poslovnu jedinicu, počeće odmah i očekuje se da će biti završen do kraja 2025. godine, saopštio je Unilever.
Poslovanje sa sladoledom je “u procesu preseljenja u zasebnu centralu u Amsterdamu“, ali je izvršni direktor Hajn Šumaher (Hein Schumacher) rekao u razgovoru sa novinarima da je “otvoren i za druge opcije“.
Unilever je saopštio da ima za cilj jednocifreni rast prodaje na nivou 5-9 odsto i skromno poboljšanje profitne marže nakon podele. Poslovanje sa sladoledom čini oko 16 odsto Unileverove globalne prodaje, a u nekim zemljama i znatno više.
Grupacija, čiji drugi brendovi uključuju Dove sapun, Marmite i Hellmann’s začine, takođe je pokrenula program za uštedu troškova od oko 800 miliona evra u naredne tri godine. Predložene izmene bi uticale na oko 7.500 radnih mesta širom sveta, uglavnom u kancelarijama, sa ukupnim troškovima restrukturiranja koji se predviđaju na oko 1,2 odsto ukupnog prometa tokom perioda.
kurir.rs/biznis.rs