Potrošači u Srbiji se najčešće žale na kvalitet obuće, pa je najčešće i reklamiraju, ali vrlo često trgovci reklamacije odbijaju pod neverovatnim izgovorima!
Jedna korisnica mreže X reklamirala je cipele koje su pukle, a ono što je dobila kao razlog odbijanja reklamacije zvuči neverovatno.
- Reklamirala sam zimske cipele koje sam kupila u prodavnici **** u Galeriji. Pukle su posle tri meseca. Reklamacija mi nije uvažena jer "nisu se skroz pocepale" Obe cipele su vidno pukle, ne mogu da se nose. Eto, tako... Mislim, nemojte u **** - napisala je ona.
Korisnici ove mreže su je posavetovali da se obrati nekom od udruženja za zaštitu prava potrošača.
- To ne može tako! To je buvljak, a ne poslovnost! Budite uporni, bukvalno dosadni, vrlo oštri, sve uz argumente iz zakona! Oni čekaju da odustanete, pa kod koga prođe! - navodi se u jednom komentaru.
Jedan korisnik naveo je da ukoliko dođe do nesaobraznosti proizvoda u prvih šest meseci postoji pretpostavka da je postojala i u trenutku kupovine.
- Možete tražiti zamenu robe ili vraćanje novca. Ukoliko odbiju, najbrži put je dopis advokata, kad prime opomenu otrezne se, jer znaju da gube na sudu! - napisao je on.
Zakon kaže da trgovac odgovara za nesaobraznost (kvar, oštećenje) koja se pojavi u roku od dve godine od dana kupovine. Dakle imate pravo na opravku i zamenu robe dve godine.
Imate pravo da robu koja nije ispravna zamenite ili tražite novac nazad u prvih šest meseci. U tih šest meseci neispravna roba vam može biti popravljena, ali izričito uz vašu saglasnost.
Bonus video: