Drska prevara dogodila se u banci u gradu Schwandorf u nemačkoj saveznoj zemlji Bavarskoj. Dosad nepoznata osoba predstavila se kao direktor kompanije iz Schwandorfa. Prevarantje uspeo telefonom da dogovori prenos više od 180.000 evra na račune u inostranstvu.
Kako navode nemački mediji, muškarac je u petak dogovorio transfere preko 180.000 evra na račune u inostranstvu. Računovođa kompanije uspeo je da zaustavi veća zaduženja. Odmah je nazvao banku kada je primetio zaduženja s računa kompanije. Kriminalistička policija Amberga preuzela je slučaj i sada istražuje prevaru.
Banka je uspela da vrati većinu novca
Iz banke je rečeno kako se većina doznačenog iznosa može vratiti vlasniku. Kompanija će dobiti svoj novac nazad u kratkom roku, tako da nije načinjena nikakva šteta.
Počinitelj je verovatno bio dobro informisan
Prema informacijama iz banke, za telefonske naloge za plaćanje morate da se identifikujete “na temelju nekoliko strogih kriterijuma”. Oni su definisani na takav način da ih “samo vlasnik računa može znati”. U ovom slučaju, međutim, prevarant je bio dobro informisan.
Nova procedura autentifikacije namenjena je povećanju sigurnosti
Kako bi dodatno povećali sigurnost u platnom prometu, banka kaže da će za nekoliko nedelja da uvede novu metodu telefonske autentifikacije putem aplikacije za mobilni telefon.
Kako bi izbegli prevare, klijenti će “imati mobilni i odgovarajući pristupni kod za aplikaciju”. Preporučuju da svaki kupac koristi ovu metodu provere autentičnosti. Osim toga, poverljivi podaci ne smeju da se prosleđuju trećim stranama.
kurir.rs/Fenix-magazin/SČ