POTROŠAČKE MUKE

ŠTA HOĆETE KAD KUPUJETE KOD ŠVERCERA 5 PUTA JEFTINIJE: "Robu ne menjaju ni u radnji, a ne tamo kod nekog Milisava sa onlajna"

Profimedia

Kada kupujete robu preko profila na društvenim mrežama, vaša potrošačka prava gotovo da ne postoje. Retko ko od ovih nazovi trgovaca će vam izaći u susret i zameniti proizvod ukoliko niste zadovoljni, a prava je noćna mora ako se dogodi da vam posle mesec dana, recimo, puknu kupljene patike. Ne postoji način da dokažete da ih niste prali u veš mašini, nosili po pljusku ili slično.

U Udruženju potrošača Efektiva navode da je ovde i terminološki došlo do zamene teza, jer internet prodaja ne znači samo oglašavanje i prodaju preko interneta, sa polulažnog profila, već ta prodaja ima i svoje obaveze. Naravno, kada je u pitanju registrovano pravno lice. Nažalost, u mnogim slučajevima to nije.

Pratioci ovog udruženja su na njihovoj Fejsbuk grupi izneli svoja iskustva u vezi sa ovakvom trgovinom, a čini se da je zaključak da kada neko kupuje od švercera ne može da očekuje ni kvalitet, a ni potrošačka prava.

- Reklamacije ti odbijaju i ozbiljnije radnje, a da neće tamo neki Milisav koji je otvorio kao neku online radnju na Fejsu - napisao je jedan od njihovih pratilaca.

Foto: Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva
foto: Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva

- Ček ček... Neko kupuje od švercera i očekuje kvalitet i prava? Svašta stvarno. Na gotovo svim profilima te vrste kojih je beli svet piše da se zamena vrši u roku od par dana i to s vrlo dobrim razlogom.

Neki su savetovali da se poseti kurirska služba preko koje je poslata roba, dobiju podaci pošiljaoca i prijavite ga inspekciji.

Foto: Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva
foto: Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva

- Ljudi, kupujete stvari kod švercera, na crno! Još ovo je falš roba, koja je pet puta jeftinija nego original. Najbolje da niste znali da to za 3000-4000 din nije pravi Guči i Luj Viton.

- Kao kad vas zaustavi lik na ulici koji prodaje noževe i naočare....

- Pa šta hoće da kupi patike jeftino, nosa mesec dana i daj mi onda nove, pa to nema ni u crtanom filmu. Dobro joj je i rečeno!

Ovo su samo neki od komentara ispod objave, a jedan od načina na koji se prevaranti iz online prodaje "bore" sa nezadovoljnim kupcima je i taj što ih blokiraju na mrežama

Foto: Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva
foto: Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva

Jedan pratilac Efektive izneo je svoje iskustvo sa jednom poznatom radnjom sportske opreme u kojoj je kupio patike iz premium kolekcije i posle mesec dana nošenja su se malo razlepile na desnoj strani, desne patike.

- Dva puta su mi odbili reklamaciju uz obrazloženje da su nadjeni tragovi vode i da je sušenje neadekvatno! Patike nisu ni obrisane vlažnom krpom, a kamoli da su oprane, tako prašnjave sam im poslao da ne bude da sam ih oprao u mašini ili sl... Ja sam patike doslovce nosio mesec dana i sada hoću da ih tužim jer je bezobrazluk nevidjen - napisao je on.

kurir.rs